Gå til innhold
Arkivverket

Olaus Andersens barn født i Drammen 1876 og 1878

Ellinor Elise Simensen
 Del

Recommended Posts

http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01038092005638

Dette er trolig moren til Olaus/Olaves i 1865, det stemmer at hun er født i Hallingdal ca. 1830 (står det da hun gifter seg med Anders), samt en sønn som heter Gunder stemmer også.  Det står Sigrid Guttormsdatter da hun gifter seg, men jeg har sett sånn feil før...

Olaves blir konfirmert i Frogner i 1869,

Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01052124007381

Og her er hun muligens i 1875.

Jeg har også sjekket foreldrene til Anne Marie Andreasdatter, den 2. kona.

Faren, Andreas Asbjørnsen, ble enkemann og giftet seg på nytt med Lise Hermannsdatter (født i 1852).  Andreas Asbjørnsen døde 17. oktober 1912 og i dødsfallprotokollen (Lensmannen i Lier - skannet skiftemateriale), står det bare at konen lever - ingen barn nevnes. Lise dør i januar 1914 og her kan

vi lese at hun var barnløs.  Ofte finner en informasjon om barn/arvinger, men her var resultatet 0!  

Hvor i all verden blir Olaves, Anne Marie og ole Andreas av?

Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, denne saken var ikke lett, men takk til deg Astrid og Thor Kenneth for

fine og nyttige innspill :)

Så får  man bare lete videre og håpe at de dukker opp en dag - Olaves, Ole Andreas og Anne Marie.

Ellinor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

har funnet ut litt mer om Sigrid/Siri og de andre barna hennes, i håp om å finne ut mer i Olaus, selvsagt, men akk...

Siri/Sigrid fikk en sønn utenfor ekteskap med ungkar Erik Olsen, Anton (Anthon), født 10.10.1867 og døpt 15.12.1867.

Konfirmert i Sylling i oktober 1881 - mulig han som er i Oslo i 1900 (Bjølsen, tror jeg der var).

Helene, født på Modum 24.12.1854.  hun giftet seg med Andreas Gulliksen og jeg finner dem begge både 1900 og 1910 i Lier.  Jeg fant dem også

i 1891 på Linnesstranda - ingen barn, men pleiedatter (NB: Olaus og familien fant jeg ikke, men han har en navnebror, født i 1846, så et øyeblikk trodde

jeg at han var på plass!).

Gunhild Maria døde 6 måneder gammel i 1857, og så Gunder, født 13.11.1859.  

Kan være identisk med Gunder Andersen Justad, født 1859, som reiser til Amerika i 1887.  

Har ikke funnet Siri eller Olaus + familie verken som utflyttede eller døde i Lier (inkl. Sylling), men utflyttingslistene er vel så som så....

Lykke til videre, mvh. Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider