Anne Elise Ferner Skrevet Februar 6, 2014 Del Skrevet Februar 6, 2014 Hvor i Sverige er Johan Viktor Karlsen født? Han konfirmeres 30. september 1894 i Ingedal/Skjeberg (Ministeralbok nr. III 1, s. 30, nr. 6). (dessverre får jeg ikke lagt til lenken her) mvh Anne Elise Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karin Moen Oslo Skrevet Februar 6, 2014 Del Skrevet Februar 6, 2014 En lenke til konfirmasjonen Kildeinformasjon: Østfold fylke, Ingedal i Skjeberg, Ministerialbok nr. III 1 (1886-1897), Konfirmerte 1894, side 30.Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5490&idx_id=5490&uid=ny&idx_side=-37Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20060908020037.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anne Elise Ferner Skrevet Februar 6, 2014 Forfatter Del Skrevet Februar 6, 2014 Takk, Karin :rolleyes: ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mette Fausko Skrevet Februar 6, 2014 Del Skrevet Februar 6, 2014 Han er født i Naglum i Älvsborgs len. Her er dåpen, far er ikke oppgitt. Mvh.Mette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anne Elise Ferner Skrevet Februar 6, 2014 Forfatter Del Skrevet Februar 6, 2014 Tusen, tusen takk, Mette! :) :) :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mette Fausko Skrevet Februar 8, 2014 Del Skrevet Februar 8, 2014 Her er utflyttingen til Norge. Som du ser har hun fått en sønn til,Anders Ivar, utenom ekteskap.I husforhørsboka står det også noe om en attest fra 30.3 1894. Kanskje hun giftet seg i Norge da. Mvh. Mette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anne Elise Ferner Skrevet Februar 9, 2014 Forfatter Del Skrevet Februar 9, 2014 Takk skal du ha Mette! Jeg har fulgt Britta til Skjeberg og at hun giftet seg der 1886 med August Andersson Blom, han også fra Sverige. Det er ikke lett å finne HVOR i Sverige folk kommer fra når det står bare det :rolleyes: ! Takket være at ved konfirmasjonen til sønnen Johan Viktor opplyses at han var født i Naglum som du tipset meg om kunne jeg "rulle opp" familien! (Jeg velsigner de svenske husförhörslängder!! ) mvh Anne Elise Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå