Gå til innhold
Arkivverket

Skiftedesignasjoner Romsdal

Kjell Ove Hattrem
 Del

Recommended Posts

Det er flere lakuner i skifteprotokollrekken for Romsdal fogderi på 1700-tallet. Jeg lurer på om det finnes skiftedesignasjoner i (stifts)amtmannsarkivet fra denne tiden, spesielt for periodene 1711–18 og 1730–40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at det er bevart skiftedesignasjoner for årene 1731-34 i Stiftsamtsarkivet (Fylkesmannen i Sør-Trøndelag).

Serie Lr, Pakke L0002.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Hei Kjell Ove, jeg vil også anta at du finner designasjoner i Romsdals amtmannsarkiv.

Jeg så på dem i desember, men konsentrerte meg da om Nordmøre. For Nordmøre finnes det skiftedesignasjoner fra året 1714 i amtmannsarkivet, og de er litt annerledes enn dem som Erlend har fotografert av i Riksarkivet. Men ellers for Nordmøre er det skiftedesignasjoner fra 1733 av og fremover.

Så du bør vel ta deg en kikk i amtmannsarkivet også og forhåpentligvis finner du noen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I amtmannen i Romsdals arkiv boks Lr7 finnes skiftedesignasjoner for Romsdal 1731-1810

Med vennlig hilsen

Elin Jacobsen

Statsarkivet i Trondheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.