Anita Henriksen Skrevet Februar 16, 2014 Del Skrevet Februar 16, 2014 Kan noen hjelpe meg å tyde essensen i dette skiftet? http://arkivverket.no/URN:sk_read/24906/366/ Gjelder Balser Christophersen, første kolonne på høyre side. Altså ikke all oppramsing av de ulike postene, men teksten før (og gjerne etter, ang. verger etc.) :) På forhånd takk :) Anita Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Tverå Skrevet Februar 16, 2014 Del Skrevet Februar 16, 2014 Etter å ha kikket på en avskrift som lister opp arvingene, har jeg følgende persongalleri: Her nevnes enken Lavina Nielsdatter og 4 døtre etter hans første ekteskap: Anne Kirstina, 25 år, formynder Elias Jensen, Laanan Elen Maria, 22 år, på Schaalvær hos Hr. Hartgen (formynder ikke oppgitt) Petternella, på Laanan hos Elias Jensen som også var formynder Hanna Sophia, 14 år, hjemme, enken formynder med tilsyn av Peder Broch, Hestøen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anita Henriksen Skrevet Februar 17, 2014 Forfatter Del Skrevet Februar 17, 2014 Hei Elen Maria har jeg ikke klart å finne i FT1801, men her er hun altså, tusen takk :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå