Gå til innhold
Arkivverket

Adoptert og med samisk bakgrunn

Øyvind Meyer
 Del

Recommended Posts

Dette minner meg veldig om ei nøtt eg skulle hjelpe til å knekke for nokre år sidan. Ein familie i ein annan del av landet hadde ei nokså detaljert overlevering i familien om at det eldste barnet i familien ikkje hadde same mor som dei seinare borna, far skulle fått henne utanfor ekteskap under eit opphald i Bergen. Det var gjort ein bra innsats for å finne spor etter henne der, utan hell.

Eg tok tak i problemet motsett veg, og prøvde å finne ut kvar og når far gifta seg med mor, og utan å gå i detaljar - det viste seg ikkje å vere så vanskeleg, når ein berre utvida tidshorisonten litt. Ekteskapet viste seg nemleg å vere inngått nokre år før familien trudde, og då eg fann det, fann eg også dåpen til det eldste barnet - innanfor ekteskap, med same mora som dei andre.

Her snakkar vi om 1920-talet, og det har forsterka det eg eigentleg visste frå før: Familie-overlevering er veldig ofte ikkje rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som om Anders Johannesen Kalleklev/Gravdal har vore gift ein gong før. Dåpen til Arne f. 1884 frå Haus Mini 1878-1886

Redigert: Anders g. fyrste gong i Haus i 1879 (nr. 6). Lenke til søkbar versjon

Elles kunne eg ha tenkt meg å finne konfirmasjonen til Anna Bergitte, samt dødsfalla til foreldra. (Er alle borna oppført i dødsfallprotokollen?) Men det er nok lite sannsynleg at det skulle stå noko anna her enn i dåpsoppføringa i kyrkjeboka.

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det nå er slik at barnet ble adoptert rett etter fødsel, så vil det vel ikke være mulig å bevise det med kilder?

Eneste måten ville da være en DNA test (Autosomal-test?), en slik test kan kanskje gi svar på noe og gi deg nye spørsmål om slektas opphav.

Det har iallfall gitt meg nye spørsmål, svar og ikke minst nye slektninger..

Kanskje er det også slik at det Samiske ligger noen generasjoner tilbake.. 

Endret av David Widerberg Howden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arne f. 4. januar 1884 er det siste barnet Anders Johannessen får med Kari Arnesdatter

Karl født 21. januar 1886 har Brita Nilsdatter som mor:
Hordaland fylke, Gjerstad i Haus, Klokkerbok nr. C 2 (1878-1892), Fødte og døpte 1886, side 23b-24a.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11492&idx_id=11492&uid=ny&idx_side=-29
(nr. 4)

Ifølge FS skal vielsen mellom Anders Johannessen og Brita Nilsdatter ha foregått i Hamre 17. april 1885, men jeg har ikke funnet den ennå:
https://familysearch.org/pal:/MM9.1.1/N7BB-1DY

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det nå er slik at barnet ble adoptert rett etter fødsel, så vil det vel ikke være mulig å bevise det med kilder?

Eneste måten ville da være en DNA test (Autosomal-test?), en slik test kan kanskje gi svar på noe og gi deg nye spørsmål om slektas opphav.

Det har iallfall gitt meg nye spørsmål, svar og ikke minst nye slektninger..

Kanskje er det også slik at det Samiske ligger noen generasjoner tilbake.. 

Her er jeg heldt enig med dig  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arne f. 4. januar 1884 er det siste barnet Anders Johannessen får med Kari Arnesdatter

Karl født 21. januar 1886 har Brita Nilsdatter som mor:

Hordaland fylke, Gjerstad i Haus, Klokkerbok nr. C 2 (1878-1892), Fødte og døpte 1886, side 23b-24a.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11492&idx_id=11492&uid=ny&idx_side=-29

(nr. 4)

Ifølge FS skal vielsen mellom Anders Johannessen og Brita Nilsdatter ha foregått i Hamre 17. april 1885, men jeg har ikke funnet den ennå:

https://familysearch.org/pal:/MM9.1.1/N7BB-1DY

Vielsen, nummer 5:

Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Hosanger i Hosanger, Ministerialbok nr. B 1 (1880-1896), Ekteviede 1885, side 159.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2134&idx_id=2134&uid=ny&idx_side=-139

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20050809010807.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det finst levande etterkommarar i rein kvinnelinje etter Anna Birgitte OG etter mor hennar, evt. mormor osv. vil vel ei samanlikning av mt-dna frå desse kunne verifisere eller utelukke opplysningane som står i kyrkjeboka. Dersom det er match er det bevist at ho er biologisk dotter. Dersom det ikkje er match er det brot ein eller annan stad i ei av linjene, noko som kan bety, men ikkje nødvendigvis betyr at rykta om at ho var fosterbarn stemmer.

Noko liknande vart gjort i saka om Anders Elias Fosse, som skal ha hevda at han var son til ein tidlegare tysk keisar. Her (innlegg #890) vart Y-dna frå ein etterkommar av Anders i rein mannslinje samanlikna med Y-dna frå ein etterkommar i rein mannslinje etter far til han som i følgje kyrkjeboka skulle vere faren. Det vart match, noko som beviste at Anders var av Fosse-slekt, og dermed at historia om den tyske keisaren ikkje stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har far din systre som lever? Kjenner du til personar i rein kvinnelinje i etterslekta til Bertha og/eller Karoline frå FT1900 som kan levere ein kontrollprøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har far din systre som lever? Kjenner du til personar i rein kvinnelinje i etterslekta til Bertha og/eller Karoline frå FT1900 som kan levere ein kontrollprøve?

- Min far som døde for mange år siden, hadde én søsken, en søster, - hun døde for et par år siden.

- Når det gjelder ditt sp.mål vedr. Bertha og/eller Karoline, så er svaret "nei".

Endret av Øyvind Meyer
Lenke til kommentar
Del på andre sider