Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

Til Inger Karin Haarbye

Det står anført i kataloginformasjonen for kirkeboka for Strømsø 1792-1815 (nr. 10) at det ikke er konfirmerte i denne. En del av kommunikantprotokollene for Strømsø (rekke I) skal inneholde oversikt over konfirmanter, men det er ikke sikkert det er for hele perioden du søker.: http://www.arkivportalen.no/side/arkiv/detaljer?arkivId=no-a1450-04000000178385

Disse protokollene er tilgjengelige på lesesalen vår: http://www.arkivverket.no/arkivverket/Arkivverket/Kongsberg

Vennlig hilsen

Statsarkivet i Kongsberg

• 2 år senere...

Hei

Min ane Iver Olaus Gulbrandsen Kruse er døpt i Strømsø den 13. mai 1798.

Han bør da være konfirmert samme sted ca 1812.

Har du vært på Kongsberg?

Kan Statsarkivet på Kongsberg bekrefte at disse protokollen finnes i deres arkiv. Det ville være ille å måtte reise bomtur til Kongsberg.

Jeg går ut fra at det ikke er mulig å be Statsarkivet letter opp den aktuelle protokollen?

mvh Johnny Skaug

Til Johnny Skaug 

Vi kan gjøre enkle oppslag, og har funnet Iver Olaus Gulbrandsen konfirmert 17. april 1814 i kommunikantbok for Strømsø (nr. I-3, 1807-1815), se vedlegg.

Vennlig hilsen

Statsarkivet i Kongsberg

post-2111-0-39181400-1485259840_thumb.jpg

Da håper jeg dere kan gjøre et oppslag for meg også? Tvillingene Simen og Malene døpes 30. april. 1788 i Bragernes. Foreldre er Christopher Larsen og Berthe Olsdatter. Foreldrene dør tidlig, og barna blir nok spredt, antagelig delvis til slektninger. Simen og Malene burde da vært konfirmert ca. 1802-1804.

Kan dere gjøre et oppslag for meg? Det er Malene som er viktigst for meg, da jeg tror hun er identisk med min tipp-tipp-oldemor.

Endret av Inger Karin Haarbye

Vi har undersøkt i kommunikantprotokoll for Strømsø nr. I-2a (1793-1804) og I-2b (1793-1806) etter lister over konfirmanter. Det kan imidlertid se ut til at det ikke finnes konfirmasjonslister for alle årene, men har funnet noen for de etterspurte årene. Det er også lett å overse opplysninger i disse protokollene. Vi har funnet konfirmasjon for en Malene Christophersdtr. fra 24.4.1803, og kopi ligger vedlagt (nr. I-2b). Men i listene kommer det ikke frem flere opplysninger enn navn så vi vet ikke om dette er personen du leter etter. Vi har ikke funnet Simen.

Vennlig hilsen

Statsarkivet i Kongsberg

post-2111-0-17112900-1485346864_thumb.jpg

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.