Gå til innhold
Arkivverket

Samuel Olsen JAATTEN i Hetland, Rogaland kirkebøker

Adele Goa
 Del

Recommended Posts

Vil noen være så snill å sjekke Hetland sogne kirkebøker og se om det informasjon om dødsfallet stedet for min bestemors fetter, Samuel Olsen JAATTEN / JÅTEN / JATTEN / JATEN?

Jeg først fikk vite at han døde i Canada fra 1992 boken Det e’ løye koss det har forandra seg på side 334.

Så fant jeg en Dødsfall for ham i 1929 Stavanger Aftenblad

“Samuel Olsen JÅTTEN døde i Kanada lørdag 21 ds.

Hinna 24. desember 1929”

1. Han kom til Canada to ganger.  "Samuel Olson JAATTEN" kom den første gang, i Montreal 16. mai 1926. Han vendte tilbake til Norge.
  2. Deretter "Samuel JAATTEN" kom for andre gang i Halifax 23. mars 1928.

Vi har ikke Død Registers i Canada som dekker hele landet, men må se på hver province. Derfor bare å ha Canada som en død sted er ikke nok.

Jeg har søkt alle døds registre her borte tilgjengelige online med variasjoner av navn hans inkludert å bruke en "Y" i stedet for en "J" i JAATTEN uten å lykkes. 

Takk på forhånd.

Adele Goa

Camrose, Alberta

Canada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Vi kan ikke se at Samuel Olsen Jaatten er registrert som død i kirkebok for Hetland, eller i dødsfallsmeldinger for lensmannen i Hetland i desember 1929, eller i januar, februar 1930, som eventuell innførsel etter at melding om dødsfall eventuelt ble mottatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.