Gå til innhold
Arkivverket

Søsken - Maren og Daniel Danielsen (og Cornelia)

Tone Lise Gundersen
 Del

Recommended Posts

Aha! Det er jo logisk. :-) Tusen takk.

Kanskje jeg virker helt på jordet nå. Men hvilket barn var det. Jonas døde jo, og Dagmar ble født etter hans død. Eller er det bare jeg som er litt forvirret?

Han har kanskje adoptert Elisabeth... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No var det vel slik eg forstår det ikkje noko som heitte adopsjon i 1907, men ho var jo iallefall stedotter. Om det er ho som er tenkt på i dødsmeldinga eller ikkje er eit godt spørsmål.

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Veldig spesielt å finne ut disse tingene om "forfedrene" mine. Nå har jeg "kontroll" på hele søskenflokken til min oldemor, utenom Marie (også nedskrevet som Maren, men sikkert skrivefeil).

Hvis noen der ute har lyst å hjelpe meg å finne ut hva som skjedde med henne, så hadde det vært utrolig kjekt. Jeg har prøvd, men det stopper litt opp.

Vet hun var sammen med foreldrene i tellingen i 1910. http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01036615019058. Det er hva som skjedde med henne etter dette jeg er på jakt etter. Synes det er litt vanskelig i og med at hun kan ha giftet seg og skiftet etternavn. Har også en mistanke om at hun ikke ble så gammel siden hun ikke er listet opp blant søsknene i dødsannonser.

ToneLise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når døde mor til Marie / Maren?

Hvis det var før 1931 så kan hun kanskje finnes i dødsfallprotokoll med håp om at barn er nevnt der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke når hun døde. Men faren (Rasmus) døde i alle fall 27/8-1932, og da lever konen, Elen Danielsen. Jeg har dødsannonsen, men dessverre så står ikke navnene på barna. Det står bare barn, svigerbarn og barnebarn.

Toni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk. Det tyder på at Maren/Marie har dødd mellom 1910 og 1932 en eller annen gang. Hun bor hjemme hos foreldrene i 1910, men i tellingen 1911 (som akkurat er lagt ut) er hun flyttet ut, eller mulig død. Jeg har lett gjennom kirkebøkene for å se om hun giftet seg eller døde. Finner ingenting på henne.

De tre myndige barna er Regine Fosse, Theodor Danielsen og Ingeborg Cornelia Danielsen.

Jeg gir nok ikke helt opp ennå, men vet bare ikke helt hvor jeg skal lete. :-/

Men tusen takk for uvurderlig hjelp!!!

Toni

Lenke til kommentar
Del på andre sider