Rolf Bråthe Skrevet Mars 1, 2014 Del Skrevet Mars 1, 2014 Min bestefars bror endret navn fra Samuel Larsen til Samuel Raftum den 4.8.1942. Det er et notat om dette i kirkeboka. Ingen andre i Larsen familien tok dette navnet. Jeg finner heller ikke at noen har dette navnet i dag ved å lete i de kilder jeg kjenner og har tilgang til via internett. Samuel Larsen Raftum f. 02.10.1900. Iflg adressebøker bor han i Oslo fra navnbytte og til rundt 1950, og står med yrke brannkonstabel. Har vært i kontakt med brannvesen uten hell. Har dere forslag som kan hjelpe meg videre? På forhånd takk Mvh Rolf Oscar Bråthe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jolanta Akre Skrevet Mars 3, 2014 Del Skrevet Mars 3, 2014 Du kan gjerne henvende deg til Riksarkivet med spørsmål om opplysninger fra en eventuell sak om navneendring. Hvis du er interessert i noen enkle oppslag i arkivmateriale oppbevart i Statsarkivet i Oslo, ber vi om at du presiserer hvilke opplysninger som du er ute etter. Vennlig hilsen Jolanta Akre, Statsarkivet i Oslo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag T. Hoelseth Skrevet April 16, 2014 Del Skrevet April 16, 2014 Navneendringer på den tiden skjedde ved bevilling av Justis- og politidepartementet og ble kunngjort i Norsk Kundgjørelsestidende. Saksmappen finnes i Riksarkivet. DTH Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Torp Skrevet Juni 16, 2014 Del Skrevet Juni 16, 2014 (endret) Endret Juni 16, 2014 av Jon Torp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå