Gå til innhold
Arkivverket

Militære ruller - hvilke?

Stein Ole Kjær
 Del

Recommended Posts

Jeg har i mange år lett etter en av mine forfedre - Hans Olsen fra Ringsaker. Det finnes ikke spor etter han begravet noe sted i Ringsaker eller omliggende områder. Jeg vet at han er død mellom 1812 og 1823. Mine mistanker er at han døde i krigen mot svenskene ved Kongsvinger. Har funnet en Hans Olsen begravet der nede, og  i kirkeboken står det: død 6. aug. begravet 8. aug. No. 40 Hans Olsen, Skiløber af 2. divisjon.

Da er spørsmålet - hvor ble bosatte i Ringsaker innrullert, evt. finnes det ruller over 2. Skiløber divisjon?

mvh

Stei-Ole Kjær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i mange år lett etter en av mine forfedre - Hans Olsen fra Ringsaker. Det finnes ikke spor etter han begravet noe sted i Ringsaker eller omliggende områder. Jeg vet at han er død mellom 1812 og 1823. Mine mistanker er at han døde i krigen mot svenskene ved Kongsvinger. Har funnet en Hans Olsen begravet der nede, og  i kirkeboken står det: død 6. aug. begravet 8. aug. No. 40 Hans Olsen, Skiløber af 2. divisjon.

Da er spørsmålet - hvor ble bosatte i Ringsaker innrullert, evt. finnes det ruller over 2. Skiløber divisjon?

mvh

Stei-Ole Kjær

Har du sett her? http://wangensteen.net/annet.html

Eller finnes det mye på SAH: http://www.arkivportalen.no/side/sok/avansert?resultat=1&soketype=ARKIV&sokeVerdi=elverumske&depotinstitusjonId=SAH&_arkivNivaer=on&_arkivNivaer=on&_arkivNivaer=on&_arkivMedium=on&_arkivMedium=on&landKode=&kommuneNr=&samfunnsSektorId=&_publiseringsdatoSortering=on&treffPerSide=20

Endret av Lars.O.Wangensteen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Lars - har vært inne å sett, men er usikker på hvor Ringsakerungdommen ble innrullert. Eneste alternativet jeg kan se her er Elverumsk Skiløperkompani??? Kanskje ringe Inger på SAH og spørre - er det noen som har oversikt så er det vel henne :-)

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.