Gå til innhold
Arkivverket

Er Von der maulen samme slekt som ther maulen ?

guest
 Del

Recommended Posts

Nei, det finnes ikke. Heller ikke samme navn, evt med Aa, på andre gårder, men kanskje etter konen. Vet vi hva hun het?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det finnes ikke. Heller ikke samme navn, evt med Aa, på andre gårder, men kanskje etter konen. Vet vi hva hun het?

Hmm.. skal vi nå se.

I bygdeboka skal det være en Lars Ommundsen Aga, som kan være samme som er nevnt som forlover..

"sambrukar med far sin frå 1661. Er det fyrste «frakthandlaren» me kjenner namn på i Hard­anger. Han låg nemleg med kirsebærfarm i Bergen 2/8 1665 då slaget mellom hollendarar og engelskmenn stod på Vågen. Er fleire gonger lagrettemann. Synest å vera død ikr. 1685. Gift ca. 1655 m. Gurid Jakobsdtr. Velure br. 1."

Om Lars Oddsson Aga står dette: "bygsla denne halvparten etter mor si i 1629. Han er lensmann 1646-54. Åtte noko jordegods, men unemnt kvar. Han brukar same seglet som far sin, men no er bokstavane brigda frå O.L. til L.O. Han fødde 22 storfe og 31 småfe på bruket i 1657. Unemnd etter 1671, så han må vera død før 1675."

Den siste står det desverre ikke noe om kona..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen skifter! Da må man bla gjennom skattelistene.

Her er en jordebok fra 1657 som nevner Laurits Oddsen, Siffuert Oddsen og Halstein Siffuertsen på Aga. Også en Aamund Holgersen er n. Så er det en Jacob på Velure. Kildeinformasjon: EA-5023/Rbu/L0006/0007/0003, Jordebok, Hardanger, Hardanger og Halsnøy kloster len, Hardanger, 16570501-16580501, oppb: RA

Merknader: Jfr. missiv 27/4 1657

Permanent sidelenke: http://arkivverket.no/URN:db_read/rk/16345/17/

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-rk20080908681060.jpg

Endret av Arnfrid Dommersnæs Mæland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg leste litt om denne Aga ætta , Det er jo en viking slekt fra middelalderen . Om dette stemmer må jeg si at det er jo litt viking aner i meg da :)

mvh jan

Endret av Jan Harald Fosse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg leste litt om denne Aga ætta , Det er jo en viking slekt fra middelalderen . Om dette stemmer må jeg si at det er jo litt viking aner i meg da :)

mvh jan

Stopp ved Anna Lauritzdatter/Larsdatter Aga.

Det er ingen kilder som sikkert viser hvem hennes far var og selv om hun antakelig var født på gården Aga.

Betyr ikke det nødvendigvis at hun var av den kjente Aga-ætten..

Slik jeg ser det er det mer sannsynlig at hun var datter av Lauritz/Lars Ommundsson Aga og ikke Lars Oddsson Aga. Lars Ommundsson var nok sønn av enten Aamund/Ommund Holgersen Aga eller ifølge bygdeboka sønn av Amund Valgeirson Reiseter U. br. 4 (1590- ), har flytt til Aga då Torstein flytte til Reiseter. Han er lagrettemann i 1663, lever i 1665, men synest død før 1667. Han arva 1/z pd. smør etter far sin i Berge O.

Som ifølge bygdeboka var sønn av Valgeir Amundson Jordal O. br. 2 (ca. 1565- ) er leig­lending her i 1603, men har nok då budd der ei tid. Han eig ingen­ting i Reiseter, men i 1615 eig han 1/z sp. smør i Jordal, 1/2 pd. smør i Bleie, 1 z, pd. smør, 1/2 lp. salt i BØrve, 8 mrk. smør i Rogdo og 1/z pd. smør i Berge O. I 1624 eig han 15 mrk. smør i Tveit O. som odel saman med Ivar Tveit, i Skare eig han og broren Lars Langeseter 6 mrk. smør, 1 gtsk. som odel og i Jøsendal eig han saman med brørne sine 16 mrk. smør som odel. Eiga hans i Berge er då oppgjeven til 9 mrk. smør, 1 sausk. Enkja etter Torstein Greipson på br. 1 eig 1/z lp. 15 mrk. smør i dette bruket, som dei har tilskift seg som odel. Valgeir er nemnd i skattelistene til 1637.

Som ifølge bygdeboka var sønn av Åmund Jonson Jordal står oppførd i skattemanntalet 1563, er også nemnd i 1574. Han var gift med ei dotter til Torfinn Halleson Møn på Voss og arva med henne garden Berg i Dyrvedalen.

Så noe Aga-ætt og derfor kobling videre oppover er svært usikkert ..
Rådet er igjen kutt ved Anna, frem til noen legger frem en kilde som helt klart viser hvem faren var..
Endret av David Widerberg Howden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordet "KUTT" er viktig. Man må være både ærlig og realistisk når det gjelder aner. Drømmen for Jan Harald er å ha blått blod. Det er jo 100% tilbakebevist. Nå er det andre andre aner fra en tidsepoke som er fokus. Å starte med de eldste leddene i slektsforskning er feil. Og sekundærkilder er jo morsomt, men seriøs slektsforskning er seriøst og det som er sannheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK Lars , jeg tar den med og starte på feil side av linjen . Jeg stopper med  Anna Lauritzdatter/Larsdatter Aga , som ingen vet med sikkerhet hvor kommer fra av slekt , Ellers ha en fin kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laurits Ommundsen lever i hvertfall til ca 1675.? Laurits Torgilsen er på samme bruk på Aga i perioden. Er han den samme som var på Sekse tidligere? Kildeinformasjon: EA-6043/R/Rc/L0040/0004/0003, Skatt av leilendinger, husmenn, drenger og sagmestere: I Hardanger, , , 1675-, oppb: RA

Merknader: To tingsvitner uten nummer

Permanent sidelenke: http://arkivverket.no/URN:db_read/rk/25917/21/

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-rk20090629331246.jpg

Enken etter Laurits Oddsen kan hete Synneve. Skal se om jeg finner enken etter Laurits Ommundsen og Torgilsen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laurits Ommundsen lever i hvertfall til ca 1675.? Laurits Torgilsen er på samme bruk på Aga i perioden. Er han den samme som var på Sekse tidligere? Kildeinformasjon: EA-6043/R/Rc/L0040/0004/0003, Skatt av leilendinger, husmenn, drenger og sagmestere: I Hardanger, , , 1675-, oppb: RA

Merknader: To tingsvitner uten nummer

Permanent sidelenke: http://arkivverket.no/URN:db_read/rk/25917/21/

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-rk20090629331246.jpg

Enken etter Laurits Oddsen synes å hete Synneve. Skal se om jeg finner enken etter Laurits Ommundsen og Torgilsen også.

Dette ser veldig bra ut Arnfrid ;) Mye interessante kilder her nå. Ser da ut som at det har bodd tre Laurits/Lars på Aga i samme periode.. Samtidig er det viktig som Lars Ove nevner at sekundærlitteratur som bygdeboka er, må leses som det og at det er primærkilden som må avgjøre. Får se om det er mulig å finne en kilde som kan avgjøre hvem som er Annas foreldre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manntallet fra fogden i 1664 -1665 viser alder på personene, interessant. Når ca var Anna født? Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Hardanger len, Indre Sogn fogderi, Ytre Sogn fogderi, Fogdemanntall 14 (RA/EA-4070/J/Ja/Jac/L0014), 1664-1665, oppb: Riksarkivet.

Merknader: Fogdenes og sorenskrivernes manntall.

Permanent sidelenke: http://arkivverket.no/URN:db_read/ft/35573/16/

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-ft10041005313017.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken kilde viser at hun er f 1665? Hun gifter seg i 1680, så det er nok feil!

Forøvrig har jeg funnet et skifte til, og det viser at Lars Torgilsens datter, Anna, var gift med Ole Aga? Så hun kan utelukkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken kilde viser at hun er f 1665? Hun gifter seg i 1680, så det er nok feil!

Forøvrig har jeg funnet et skifte til, og det viser at Lars Torgilsens datter, Anna, var gift med Ole Aga? Så hun kan utelukkes!

Ifølge bygdeboka var hun født 1652 og døde 1733, alderen er kanskje hentet fra begravelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge bygdeboka var hun født 1652 og døde 1733, alderen er kanskje hentet fra begravelsen?

OK, Laurits Ogmundsen er ca 34 i 1664-1665, dvs at han i tilfelle var rundt 20 da Anna ble født, om han er faren. Laurits Torgilsen er ikke lenger aktuell, og Laurits Oddson var 67 i 1664-1665. Da må vi se om vi kan finne ut når hans sønner ble født, om han hadde noen. Utfra alderen kan også han være Annas far.

Artikkelen fra Hardanger fra 2014-utgaven var interessant, men leit at heller ikke Lars O. Bleie tar sterkere forbehold om Joachim Tormøhlens herkomst. Forøvrig var det ikke noe i artikkelen som belyser det vi nå holder på med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, Laurits Ogmundsen er ca 34 i 1664-1665, dvs at han i tilfelle var rundt 20 da Anna ble født, om han er faren. Laurits Torgilsen er ikke lenger aktuell, og Laurits Oddson var 67 i 1664-1665. Da må vi se om vi kan finne ut når hans sønner ble født, om han hadde noen. Utfra alderen kan også han være Annas far.

Artikkelen fra Hardanger fra 2014-utgaven var interessant, men leit at heller ikke Lars O. Bleie tar sterkere forbehold om Joachim Tormøhlens herkomst. Forøvrig var det ikke noe i artikkelen som belyser det vi nå holder på med.

Enig i at vi fortsatt da står igjen med to kandidater, ved å se på søskenflokken ser hun ut til å være den eldste i den ene og yngste i en andre. Så spørs det da hvor hun hører hjemme. Eller om hun var datter av noen av disse..

Forlovere/Forløftningsmenn/kausjonister eller hva man kaller dem har jeg sett i flere tilfeller er både fedre og nære slektninger, så jeg holder fortsatt en knapp på Laurits/Lars Ommundsson/Ogmundsson.. Men vi får se. 

Er vel heller ikke sikert at Annas alder i bygdeboka stemmer heller, leter etter begravelsen, det finnes en i 1733: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11712&idx_id=11712&uid=ny&idx_side=-68 men denne stemmer ikke med alderen oppgitt i bygdeboka og må ha hatt en svigersønn som het Christopher Hildal, så henne er det vel ikke? Men kanskje det finnes et skifte etter henne også?

De to kandidatene med barn i bygdeboka (se bilder).

post-581-0-87699500-1429453836_thumb.jpg

post-581-0-74229400-1429453877_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei . jeg ser at det ligger mange linjer ute på nette , Noen av disse linjene går så langt til bake som middelalderen og lengre . hvor troverdig er disse linjene ? Jeg ser at en kjent forsker legger ut linjer helt til bake til viking tiden og lengre . Er disse linjene troverdige ? Dere har sikkert sett d selv. Ellers har jeg fått en epost fra slott-Breitenburg de fant ikke mye om Joachim der heller :( . Kan vi stole på kilder andre forskere har laget ? eller blir det som gine ?

mvh jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei . jeg ser at det ligger mange linjer ute på nette , Noen av disse linjene går så langt til bake som middelalderen og lengre . hvor troverdig er disse linjene ? Jeg ser at en kjent forsker legger ut linjer helt til bake til viking tiden og lengre . Er disse linjene troverdige ? Dere har sikkert sett d selv. Ellers har jeg fått en epost fra slott-Breitenburg de fant ikke mye om Joachim der heller :( . Kan vi stole på kilder andre forskere har laget ? eller blir det som gine ?

Mange flinke slektsforskere har nok laget slektstrær på nett som er nokså riktige, men det kan du ikke stole på. Du kan bruke det som utgangspunkt for din egen forskning, men du må alltid starte med det du vet - og bygge ditt eget tre ut fra det, ledd for ledd - med kilder som er troverdige. Jo lenger bakover i tid du går, jo færre er de troverdige kildene.

Husk også at en kjede aldri er sterkere enn det svakeste ledd, slik at du aldri kan bygge ditt slektstre videre på en usikker slektsrelasjon.

Så er det jo alltid slik at slektstrær på nett blir kopiert av andre, på den måten blir også feil kopiert. Det at du finner en opplysning på nett mange steder, betyr altså ikke at det er sant! Finner du noe på nett som du selv ikke har, så spør dem heller om hva kilden er.

Husk også at det viktigste er at slektstreet er ditt - og at det er korrekt. Ikke at det inneholder kjente personer - eller går langt tilbake i tid.

Endret av Inger Karin Haarbye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Med mindre det er kildebelagt mot primærkilder, så er ingen linjer å anse som sikre. Noen linjer er rene hypoteser – andre igjen er rett og slett snøret sammen basert på håp og tro. Derfor kan du nok fint kassere dette som en kuriositet frem til det foreligger faktiske kilder. Jeg har selv streifet borti «Aga» igjennom min Galtung-forbindelse; men her snakker man såpass langt tilbake i tid at dette er langt utenfor min ekspertise - men noen tanker rundt gården «Aga» og ditt ønske om en kongelig relasjon kan jeg forsøke å begi meg ut på.

Selve gården «Aga» var (VFS. Kap. 7: Gamle Aga, Byre og Talgje, Odd Handegård, 2014) en av de største i Hardanger. Rundt 1600 var skylden på 9 lauper smør, 5 huder og 2 tønner salt. Første gang navnet «Aga» blir nevnt er i et diplom fra rundt 1220 (avskrift, Schnabel) og originaldiplom fra 1293. I dansketiden ble navnet skrevet «Age».

Det knyttes mange spørsmål opp mot det persongalleriet som omfatter «Aga»; både igjennom et antatt ekteskap mellom Torstein Mita og Margreta Håkonsdatter Reve som forskere i senere tid har debattert frem og tilbake hvorvidt faktisk kan dokumenteres; og det er da bare et av problemene du vil komme ut for i din søken på en kongelig relasjonslinje. Dernest; om man ønsker å sette seg inn i Aga/Talgje – bør man nok søke artikler skrevet av Lars Løberg.

En teori som lenge levde, og som jeg mistenker du også bruker som utgangspunkt er denne (VFS. S. 261, Odd Handegård, 2014);

1. Håkon Håkonsen (1204-1263) ~ Kanga Unge

2. Cecilie Håkonsdatter (?-1248) ~Gregorius Andressen Stavrheim (?-1246)

3. Sigrid Gregoriusdatter Stavrheim ~ Baron Gaute Erlingsen Talgje (?-1288)

4. Håkon Gautesen Reve (1262-1304) ~ Holmfrid Erlingsdatter Hildugard (1268-?)

5. Margrete Håkonsdatter ~ Torstein Hallgrimson Mita (1295-?) (usikkert ekteskap)

6. Torgeir Torsteinsen Aga ~ N.N. (usikre foreldre)

7. Finn Torgeirsen Aga ~ N.N. Vikingsdatter

8. Viking Finnsen Aga (1400-?) ~ N.N.

9. Torgils Vikingsen Aga (1430-1496) ~ Gudrun Ormsdatter Lydvo (1440-?)

10. Gyrid Torgilsdatter Galtung ~ Johannes (Iens) Torgilsen Aga

Torstein Mita sin kone ble foreslått løst av Asgaut Steinnes på 60-tallet hvor man med utgangspunkt i et diplom fra 1328 (DN. II, nr. 165) om «heimanfylgjet» til Margrete Håkonsdotter Reve, datter til Håkon G…son? På Reve. Men brevet referer ikke til Mita som hennes ektemann (for den saks skyld heller ikke til andre ektemenn).

Lars Løberg går langt i å legge denne debatten død i NST bd. 37/3 (2000) hvor han kategorisk sier at «Torstein Mita er å anse som genealogisk død» - i alle fall i henhold til å være Margrete Håkonsdatter sin ektemann. Løberg legger frem mange gode poenger som viser til hvorfor dette ikke kan være tilfellet.

I så måte så faller da relasjonen til denne kongslinjen på dette ene punktet. For min del så forsvant også der koblingen mellom Yngre-Galtung og Eldre-Galtung.

Når det er sagt, gården «Aga» har flere interessante personer tilknyttet seg – og det er nok mange i Hardanger som i dag kan føre aner til denne gården – men for å føre disse ættelinjene inn i middelalderen og forbi så tror jeg nok du må belage deg på at dokumentasjon her kan være vanskelig å finne; kanskje vil man heller aldri komme i mål.

I mitt syn så kommer du nok ikke lenger enn til Torgeir Torsteinsen Aga - da man, så vidt jeg vet, ikke kan dokumentere hans foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjell Arne; for at det ikke nå skal skapes mer misforståelser: Det er avklart at Anna Larsdatter IKKE var datter av Lars Torgilsen Aga. Derfor er ikke den rekken du har nevnt aktuell! Vi har imidlertid ikke avklart om hun kan være datter til Lars Oddson (Øvstetun) eller Lars Åmundson (Nedstetun).

Legger inn et bilde basert på Arne Bergs tegning fra 1946 (Aga ca 1900). Ikke alle bygningene eksisterte på 1600-tallet, men det som er innenfor det blå tilsvarer omtrent brukene på Øvstetunet, mens det som er innenfor det rød tilsvarer Nedstetunet. Lars Åmundsen skal ha hatt bruk 7 i Nedstetunet, mens Lars Oddson og Lars Torgilsen skal ha hatt hhv bruk 1 og bruk 5 i Øvstetunet. Det er Lars Torgilsen som er ætling til den rekken Kjell Arne har satt opp. Han er altså utelukket som far, fordi vi der har skiftet.

post-133-0-70228900-1429527595_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig Arnfrid, jeg burde nok vært mer klar der - men har skrevet på svaret i noen dager så det ble ikke en like rød tråd i svaret som det i utgangspunktet var ment å være  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Med mindre det er kildebelagt mot primærkilder, så er ingen linjer å anse som sikre. Noen linjer er rene hypoteser – andre igjen er rett og slett snøret sammen basert på håp og tro. Derfor kan du nok fint kassere dette som en kuriositet frem til det foreligger faktiske kilder. Jeg har selv streifet borti «Aga» igjennom min Galtung-forbindelse; men her snakker man såpass langt tilbake i tid at dette er langt utenfor min ekspertise - men noen tanker rundt gården «Aga» og ditt ønske om en kongelig relasjon kan jeg forsøke å begi meg ut på.

Selve gården «Aga» var (VFS. Kap. 7: Gamle Aga, Byre og Talgje, Odd Handegård, 2014) en av de største i Hardanger. Rundt 1600 var skylden på 9 lauper smør, 5 huder og 2 tønner salt. Første gang navnet «Aga» blir nevnt er i et diplom fra rundt 1220 (avskrift, Schnabel) og originaldiplom fra 1293. I dansketiden ble navnet skrevet «Age».

Det knyttes mange spørsmål opp mot det persongalleriet som omfatter «Aga»; både igjennom et antatt ekteskap mellom Torstein Mita og Margreta Håkonsdatter Reve som forskere i senere tid har debattert frem og tilbake hvorvidt faktisk kan dokumenteres; og det er da bare et av problemene du vil komme ut for i din søken på en kongelig relasjonslinje. Dernest; om man ønsker å sette seg inn i Aga/Talgje – bør man nok søke artikler skrevet av Lars Løberg.

En teori som lenge levde, og som jeg mistenker du også bruker som utgangspunkt er denne (VFS. S. 261, Odd Handegård, 2014);

1. Håkon Håkonsen (1204-1263) ~ Kanga Unge
2. Cecilie Håkonsdatter (?-1248) ~Gregorius Andressen Stavrheim (?-1246)
3. Sigrid Gregoriusdatter Stavrheim ~ Baron Gaute Erlingsen Talgje (?-1288)
4. Håkon Gautesen Reve (1262-1304) ~ Holmfrid Erlingsdatter Hildugard (1268-?)
5. Margrete Håkonsdatter ~ Torstein Hallgrimson Mita (1295-?) (usikkert ekteskap)
6. Torgeir Torsteinsen Aga ~ N.N. (usikre foreldre)
7. Finn Torgeirsen Aga ~ N.N. Vikingsdatter
8. Viking Finnsen Aga (1400-?) ~ N.N.
9. Torgils Vikingsen Aga (1430-1496) ~ Gudrun Ormsdatter Lydvo (1440-?)
10. Gyrid Torgilsdatter Galtung ~ Johannes (Iens) Torgilsen Aga

Torstein Mita sin kone ble foreslått løst av Asgaut Steinnes på 60-tallet hvor man med utgangspunkt i et diplom fra 1328 (DN. II, nr. 165) om «heimanfylgjet» til Margrete Håkonsdotter Reve, datter til Håkon G…son? På Reve. Men brevet referer ikke til Mita som hennes ektemann (for den saks skyld heller ikke til andre ektemenn).

Lars Løberg går langt i å legge denne debatten død i NST bd. 37/3 (2000) hvor han kategorisk sier at «Torstein Mita er å anse som genealogisk død» - i alle fall i henhold til å være Margrete Håkonsdatter sin ektemann. Løberg legger frem mange gode poenger som viser til hvorfor dette ikke kan være tilfellet.

I så måte så faller da relasjonen til denne kongslinjen på dette ene punktet. For min del så forsvant også der koblingen mellom Yngre-Galtung og Eldre-Galtung.

Når det er sagt, gården «Aga» har flere interessante personer tilknyttet seg – og det er nok mange i Hardanger som i dag kan føre aner til denne gården – men for å føre disse ættelinjene inn i middelalderen og forbi så tror jeg nok du må belage deg på at dokumentasjon her kan være vanskelig å finne; kanskje vil man heller aldri komme i mål.

I mitt syn så kommer du nok ikke lenger enn til Torgeir Torsteinsen Aga - da man, så vidt jeg vet, ikke kan dokumentere hans foreldre.

Hei Kjell takk for sist , fint og se deg igjen , :) Ang kongelig relasjon så er jo ikke det så viktig for meg . Men jeg synes nå det er spennende med denne Aga ætten . kunne jo vert  fint og funne ut av linjen her da  .Eller håper jeg at alt står bra til med deg og dine :)

hilsen  jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at vi fortsatt da står igjen med to kandidater, ved å se på søskenflokken ser hun ut til å være den eldste i den ene og yngste i en andre. Så spørs det da hvor hun hører hjemme. Eller om hun var datter av noen av disse..

Forlovere/Forløftningsmenn/kausjonister eller hva man kaller dem har jeg sett i flere tilfeller er både fedre og nære slektninger, så jeg holder fortsatt en knapp på Laurits/Lars Ommundsson/Ogmundsson.. Men vi får se. 

Er vel heller ikke sikert at Annas alder i bygdeboka stemmer heller, leter etter begravelsen, det finnes en i 1733: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11712&idx_id=11712&uid=ny&idx_side=-68 men denne stemmer ikke med alderen oppgitt i bygdeboka og må ha hatt en svigersønn som het Christopher Hildal, så henne er det vel ikke? Men kanskje det finnes et skifte etter henne også?

De to kandidatene med barn i bygdeboka (se bilder).

jeg finner ikke kildene til dette men mulig dette er rett ?  Eller er dette et blind spor ? Men da er det feil i kirkebøker som noen antyder eller ?

Lars Torgilsen Aga Ætten

født 1622  Aga, Ullensvang, Hordaland,

Datter  Anna Larsdatter Aga

Born 1665

datter av Lars Torgilsen Aga ætten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lest denne...?

(Ser at du har trykket "liker"...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider