Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Folkeregisterkort Bergen Anne Kristine Nilsdtr. f. 14.03.1857, Gravdal

Recommended Posts

Jeg nøster fortsatt i livet til min morfar Harald Nikolai Hansen f. 07.10.1883.

Ved folketellingen i 1900 bor de i Dragesmuget 4-6. Den 11.03.1907 giftet hans mor, Anne Kristine Nilsdtr.(Hansen) seg på nytt etter å ha vært enke i 23 år. Hun giftet seg i Domkirken med Andreas Bertin Olsen, født 05.11.1864. Han var maskinist av yrke.

Ved vielsen bodde Anne Kristine i Lønnesmuget 2.

Hun ble enke for andre gang 15.01.1918. og flyttet senere til sin datter i Molde hvor hun døde 16.07.1949.

Jeg prøver ved dette å finne ut når Anne Kristine og hennes to barn flyttet fra Dragesmuget 4 til Lønnesmuget 2 og også når Anne Kristine flyttet til Molde. De bodde i Lønnesmuget ved folketellingen i 1910.

Hjertelig takk for at du sjekket for meg. Hun flytter åpenbart til Sydneshaugen 6 etter at sønnen giftet seg i 1912 og til Molde drøye 2 år etter at hun ble enke andre gang.

Da får jeg nøye meg med at de trolig bodde i Dragesmuget frem til 1907.

Ektemann nr. 2 Andreas Bertin bodde i samme huset både i 1885, 1891, 1900 og 1906, først med sin far, mor og bror, senere med moren som ble enke.Han og min oldemor bodde altså i samme hus i alle de 23 årene hun var enke og hun giftet seg ikke på nytt før barna sto på egne bein.

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.