Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Thore Knutsen og Aase Olsdatter (Vestfossen/Hakavik/Fiskum/Eiker). Barn Ole, Knut, Lars, Gunhild Maria, Anne og Mari

Recommended Posts

Hei igjen, Tor Kenneth, oi og du verden, så fint, jeg sier ja takk, send meg gjerne litt "dataflyt", takk takk!

Er disse å finne i din slekt, også?

Kyrre Martin, jeg har jo helt glemt å takke deg, det var slett ikke meninga; tusen takk for hjelpa, til deg også!

Endret av TangenTorunn

Igjen takk, Tor Kenneth! Det er veldig spennende, dette.

Det står vel HOUG (Haug) etter navnet hans. Kan dette stedsnavnet relateres til Thore og familien hans for øvrig, eller kan gutten (eller mannen, ettersom det er konfirmasjonen hans ;) ) ha vært i tjeneste der?

Gården Haug på Åmot i Modum kan ikke relateres til Thore eller familien hans, hvis du med dette mener eierskap eller

lignende.

Thore Knutsen tjente nok på Haug ved konfirmasjonen eller familien hans bodde på et Haugseie.

Det kan også være at Thore eller deler av familien sleit med å dra "Blaafarveværket" til de store høyder.

Både Haug og Morud er jo i distriktet der!

mvh

Tor Kenneth

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.