Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Fra gamle slitte fotoalbum rundt ca. 1900

Recommended Posts

• 2 uker senere...

Hei er det noen som klarer å tyde hva som er skrevet bak på dette kortet . Jeg er spesielt ute etter avsenders navn . Eller annet som kan sette meg på sporet av hvem som kan ha sendt kortet . Jeg håper det skulle ha vært en Jørgen

post-535-0-34411900-1405525929_thumb.jpg

Endret av Bjørn A Løkken

Hei er det noen som klarer å tyde hva som er skrevet bak på dette kortet . Jeg er spesielt ute etter avsenders navn . Eller annet som kan sette meg på sporet av hvem som kan ha sendt kortet . Jeg håper det skulle ha vært en Jørgen

Greie ikkje å hjelpe deg Bjørn, det var innviklet nederst på der!

Får vi sjå framsida? Men hjelper sikkert ikke da!

Flott at du brukte denne tråden til et slikt spørsmål  :)

Vh Reidar

Fyller inn det jeg tror er riktig:

En Glædelig Jul

& et Godt Nyt Aar

Ønsker jeg paa

det Hjerteligste

Du maa hilse alle

de andre saa meget

fra mig ogsaa

Edit: slått med mange minutter av Anne-Lise :)

Endret av Espen Tjernshaugen

Tusen takk til Werner , Espen og Anne - Lise for flott hjelp .

Her er en klipt versjon av forsiden til bildet . Jeg hadde håpet og få et navn her men så skulle det ikke gå denne gangen . Jeg har et lite håp om at det kan ha vær min bestefar eldste bror Jørgen Evensen . Han døde av magekreft før fylte 30 år . Og er den eneste av mine bestefar's søsken jeg ikke har funnet et bilde av som jeg kan verifisere er ham .

Jørgen Evensen var husmann på et par husmannsplasser på Brøttum / Ringsaker i Hedmark .

post-535-0-93827800-1405592619_thumb.jpg

Endret av Bjørn A Løkken

Jeg tar med et bilde av han bessfar og . noen som har peiling på hva slags medalje han har på seg . jeg vet at han fikk diplom for skyteferdigheter

post-535-0-93941100-1405592824_thumb.jpg

Endret av Bjørn A Løkken

Her er husmannsplassen " Lykkja " under garden Berg i Ringsaker / Brøttum . På den store steinen på bildet ovafor plassen har han oldefar , bestefar og far min stått og sett Skiblanderen seile forbi på Mjøsa i all sin skrud .

Og fra denna plassen har jeg mitt etternavn Lykkja = Løkken

post-535-0-79694800-1405593471_thumb.jpg

Endret av Bjørn A Løkken

Her er ei lenke til ein nettstad der ein kan leggja inn bilde:http://www.genealogi.se/faktabanken/portraettfynd-ren-index?view=home.

Har sendt førespurnad til DIS-Norge om dei kunne oppretta eit liknande system.fekk dette svaret tilbake:

"Vi har diskutert dette litt internt i styret via nettet, og synes dette er
spennende, og kommer til å følge opp forslaget ditt. Akkurat nå er det
feriemodus, men blant annet skal noen fra styret på svenske
slektsforskerdager i august, og da skal vi sørge for å få litt mer
innsideinformasjon fra våre svenske venner om dette prosjektet :) Det er
alltid bra å kunne bygge på andres erfaringer"

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.