Dag T. Hoelseth Skrevet Juni 20, 2014 Del Skrevet Juni 20, 2014 Inga Bolstad ble i dagens statsråd utnevnt til ny riksarkivar (den første kvinnen i denne stillingen): http://www.arkivverket.no/arkivverket/Arkivverket/Om-oss/Aktuelt/Nyhetsarkiv/Inga-Bolstad-blir-ny-riksarkivar DTH Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarl V. Erichsen Skrevet Juni 21, 2014 Del Skrevet Juni 21, 2014 Ser i et intervju i Vårt land i dag at hun særlig betoner digitalisering. Kan bli spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TangenTorunn Skrevet Juni 21, 2014 Del Skrevet Juni 21, 2014 Mine gratulasjoner til Inga Bolstad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore S. Falch Skrevet Juni 23, 2014 Del Skrevet Juni 23, 2014 Ser i et intervju i Vårt land i dag at hun særlig betoner digitalisering. Kan bli spennende! Nå var det jo nettopp digitalisering og tilgjengeliggjøring som var den nylig fratrådte riksarkivarens hovedprioritering, og etter hva jeg har skjønt, var ikke hans prioriteringer helt ukontroversielle innad i Arkivverket. Hvis det er spenning forbundet med digitalisering i forbindelse med utnevnelsen av ny riksarkivar, er jeg derfor redd den fort kan vise seg å få et annet fortegn enn hva du antyder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grethe Flood Skrevet Juni 23, 2014 Del Skrevet Juni 23, 2014 Her er Arkivverkets strategiplan for 2014-2017: http://arkivverket.no/arkivverket/content/download/15898/145748/version/1/file/strategi2014_2017.pdf. (hvis lenken funker). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arkivverket - Kristian Hunskaar Skrevet Juni 24, 2014 Del Skrevet Juni 24, 2014 Ser i et intervju i Vårt land i dag at hun særlig betoner digitalisering. Kan bli spennende! Når digitalisering nevnes i dette intervjuet, tror jeg det først og fremst siktes til digital arkivdanning og lagring og tilgjengeliggjøring av digitalt skapte arkiver - ikke digitalisering av papirarkiver. Det er store utfordringer knyttet til digitalt skapte arkiver. Men vi får nok snart også vite hva den nye riksarkivaren tenker om digitalisering av papirarkiver, foto og annet analogt materiale. Det skal bli spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarl V. Erichsen Skrevet Juni 24, 2014 Del Skrevet Juni 24, 2014 #6: Du har sikkert et poeng. Men hun sier noe om å digitalisere RA. Uansett er det jo planer og handlinger som er viktigst, og de kommer jo litt etter hvert.... Jeg har ingen mening om at man ikke tilsetter en leder med faglig/historisk bakgrunn fra feltet som skal ledes. Men slikt pleier jo å bli diskutert...:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå