Thomas Nilssen Skrevet Juni 24, 2014 Del Skrevet Juni 24, 2014 Hei! Jeg har arvet et gammelt stettfat, med inskripsjon under som jeg prøver å tyde (se vedlagt bilde). 168 Ø E S J. Lurer på om Ø-en også er null, slik at det er 1680. Men er usikker på J'en. Kan det være et bumerke?? Utfra bokstavene og mine aner, har jeg en mistanke om at det kan stamme fra Breen-gardene i Dalsbygda i Os, der det er flere Østen og Esten, men er slett ikke sikker. Noen som har noen tips?? mvh Thomas Nilssen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Tjernshaugen Skrevet Juni 24, 2014 Del Skrevet Juni 24, 2014 Hei, jeg leser det som Ø E S 1768 - hvor S står for for søn, f. eks. Østen ErikSøn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oddbjørg Brænd Skrevet Juni 24, 2014 Del Skrevet Juni 24, 2014 Jeg støtter Espen. Men samtidig skulle det la seg gjøre å undersøke om det levde noen Østen i 1768 som kan være en aktuell kandidat. Vet du hvem svimerket tilhører? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Nilssen Skrevet Juni 24, 2014 Forfatter Del Skrevet Juni 24, 2014 Regner med svimerket er laget av min gammel-onkel Jon Magnus Martinsen Høisen... Skal lete litt etter noen ifht 1768. Thomas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå