Gå til innhold
Arkivverket

Skifte 3. okt 1680 i Odalen

Frank H. Johansen
 Del

Recommended Posts

I følge bygdeboka for Sør-Odal ble det holdt skifte etter Eline Kristensdatter Vesle-Fulu i Strøm prestegjeld (nå Odalen) 3. oktober 1680. Arvinger var enkemann Svein Eriksen,  barna Erik Svensen og Eline Gudbrandsdatter.

Men hvor finner jeg dette skifte gjengitt? Skifteprotokollen for Øvre Romerike starter i 1683, så jeg tenkte derfor å slå opp i tingboka.

Der blir det riktig bok holdt ting på Os i Strøm 4. oktober 1680 - se nederst til høyre og påfølgende sider - http://arkivverket.no/URN:rg_read/29359/65/ - men mine øyne klarer ikke på finne noe om Eline Kristensdatter på Vesle-Fulu.

Det er kanskje referert til i et senere skifte blant arvingene?

mvh FHJ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje referert til i et senere skifte blant arvingene?

Eller det originale skiftebrevet kan fremdeles eksistere, enten i privat eie eller i ei eller annen samling i et arkiv.

Riksarkivets Localia-samling er alltid en mulighet i tilfeller som dette, men det ser ikke ut til at det er noe materiale fra Odalen der, jf. Arkivportalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.