André Sunde Didriksen Skrevet Juli 7, 2014 Del Skrevet Juli 7, 2014 (endret) Hei! Er det noen som har kjennskap til dette stedet Fjeldhøi i Rælingen? Var det en gård, tun etc. Eksisterer det fortsatt eller hvor ligger/ lå denne plass? Finnes det noen gamle bilder? Noen som vet noe... Takker på forhånd for alle svar. Mvh: André S.D. Endret Juli 7, 2014 av André Sunde Didriksen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leif B. Mathiesen Skrevet Juli 7, 2014 Del Skrevet Juli 7, 2014 (endret) Jeg bor i Rælingen men kan ikke huske at det er eller har vært en plass med navn Fjeldhøy/Fjellhøy. Jeg finner heller ikke det navnet i bygdeboken. Det nærmeste er vel Fjeldvang husmannsplass Det er en Fjellhøy gård i Asker. Har du mere info? Endret Juli 7, 2014 av Leif B. Mathiesen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
André Sunde Didriksen Skrevet Juli 7, 2014 Forfatter Del Skrevet Juli 7, 2014 Hei Leif! Takker for ditt svar. Det eneste jeg vet er at en Gb.mann ved navn Lars Halvorsen. Han fikk en sønn ved navn Halvor Larsen Fjeldhøi f. 13.10.1881. Han er da fra Nygaard af Lillestrøm. Mvh: André S.D. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leif B. Mathiesen Skrevet Juli 7, 2014 Del Skrevet Juli 7, 2014 Lars Halvorsen er nevnt i bygdeboken. Han bor på plassen Nygard under gården Lillestrøm (ikke byen) i Rælingen. Det står at Lars bygde ett nytt hus i 1892 men kalte det huset også for Nygard. Sønnen Halvor er nevnt ved navn. Se side 529 i bygdeboken (som er på nett) http://urn.nb.no/URN:NBN:no-nb_digibok_2007081601074 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leif B. Mathiesen Skrevet Juli 7, 2014 Del Skrevet Juli 7, 2014 (endret) Men du har rett plassen er en villa i nærheten av Nygård under Rud gård. Jeg fant familien i FT1910. Der står det G.nr.104 og Br.nr.24 http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01036379004654 Jeg fant adressen: Øvre Rælingsvei 89A Endret Juli 7, 2014 av Leif B. Mathiesen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
André Sunde Didriksen Skrevet Juli 7, 2014 Forfatter Del Skrevet Juli 7, 2014 Hei Leif! Spennende lesning, takker så mye for svar og tips! Vet du om det finnes noen bilder her i fra? Har ikke klart å finne det hittil. Mvh: André S.D. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå