Birgit Gordon Skrevet August 27, 2014 Del Skrevet August 27, 2014 (endret) Hei. Noen som kan hjelpe meg med tyding av nr 6 venstre side Siver Hansen sønn Hans? Kan Siver bli Syversen som etternavn for Hans? Dette er den eneste Hans jeg finner som passer med årstall for fødsel. Dessuten er det samme navn på sted som senere blir brukt på han ved giftemål. http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8512&idx_id=8512&uid=ny&idx_side=-183 Mvh Birgit Gordon Endret August 27, 2014 av Birgit Gordon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astrid K. Natvig Skrevet August 27, 2014 Del Skrevet August 27, 2014 (endret) Tyder opplysningene sånn: Siver Hansen Kauseruds sønn Hans. Fadd.: Ole Gundersen Brenna hans H. (hustru) Gunild, Marte Jens D. Hunstad. Ingeborg Thors D. Pioken, Torchild Piokerud, Ole Gulbrandsen Opsahl. I spalten til høyre, introduserte kvinner, opplyses det at kona til Siver Hansen het Anne Marie (muligens Anne Maria). JA! Siver kunne blir Sivert, Syver, Syvert, Siwert, Sywert - mulighetene er mange....... Astrid Endret August 27, 2014 av Astrid K. Natvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Birgit Gordon Skrevet August 27, 2014 Forfatter Del Skrevet August 27, 2014 Tyder opplysningene sånn: Siver Hansen Kauseruds sønn Hans. Fadd.: Ole Gundersen Brenna hans H. (hustru) Gunild, Marte Jens D. Hunstad. Ingeborg Thors D. Pioken, Torchild Piokerud, Ole Gulbrandsen Opsahl. I spalten til høyre, introduserte kvinner, opplyses det at kona til Siver Hansen het Anne Marie. JA! Siver kunne blir Sivert, Syver, Syvert, Siwert, Sywert - mulighetene er mange....... Astrid Tusen takk skal du ha Astrid. Klarer du datoen også? Mvh Birgit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astrid K. Natvig Skrevet August 27, 2014 Del Skrevet August 27, 2014 (endret) Dåpsdatoen er vel 25. september 1757 og moren blir introdusert den 23. oktober? Litt usikker på den gamle dateringen, men kvinnene ble introdusert 6 uker etter fødselen, trur eg.... Stemmer med Trinitatis-lenken jeg la inn i et annet innlegg, Astrid Endret August 27, 2014 av Astrid K. Natvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Birgit Gordon Skrevet August 27, 2014 Forfatter Del Skrevet August 27, 2014 Dåpsdatoen er vel 25. september 1757 og moren blir introdusert den 23. oktober? Litt usikker på den gamle dateringen, men kvinnene ble introdusert 6 uker etter fødselen, trur eg.... Stemmer med Trinitatis-lenken jeg la inn i et annet innlegg, Astrid Tusen hjertlig takk for hjelpen Astrid :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå