Janita Lysjø Skrevet August 27, 2014 Del Skrevet August 27, 2014 Jeg er på jakt etter en slektninger som skal være fra Hommelvik (Malvik) i Sør-Trøndelag, men jeg finner ikke kirkebøker som går langt nok tilbake. Finner dem heller ikke i folketellingen. Jeg mener at navnene skal være Magnus Olsen Nygårdsrønning (?) og Karen Nygårdsrønning (født Jakobsdatter). Har ingen anelse om når de er født, men de har en sønn som er født i Hommelvik i august 1871. Håper noen kan hjelpe meg å finne dem, eller gi med informasjon om hvor jeg kan lete :) Jeg har nemlig fått bilder av dem, så det hadde jo vært hyggelig å ha litt mer kunnskap om dem :) Mvh Janita Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magne Østhus Skrevet August 27, 2014 Del Skrevet August 27, 2014 Hei ! Har du prøvd Strinda / Malvik ? Lykke til. Mvh. Magne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magne Østhus Skrevet August 27, 2014 Del Skrevet August 27, 2014 Hei ! Og mener du på denne ? Døpte 1871. Jakob. Nr. 40. Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Malvik i Strinda, Ministerialbok nr. 616A06 (1865-1877), Fødte og døpte 1871, side 42.Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6532&idx_id=6532&uid=ny&idx_side=-44 Mvh. Magne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arkivverket - Kristian Hunskaar Skrevet August 27, 2014 Del Skrevet August 27, 2014 Håper noen kan hjelpe meg å finne dem, eller gi med informasjon om hvor jeg kan lete :) Jeg har nemlig fått bilder av dem, så det hadde jo vært hyggelig å ha litt mer kunnskap om dem :) Du bør sette deg inn i soknehistorikken for Sør-Trøndelag. Den er også lenket opp fra venstremenyen på startsida for skanna kirkebøker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magne Østhus Skrevet August 27, 2014 Del Skrevet August 27, 2014 Hei ! Viet 1866. Ungkarl Magnus Olsen Hommelvigmark. Pige Karen Jacobsdatter Sandmark. Nr. 3. Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Malvik i Strinda, Ministerialbok nr. 616A06 (1865-1877), Ekteviede 1867, side 147.Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6532&idx_id=6532&uid=ny&idx_side=-147 Beklager om jeg feiler på det som er tatt med herfra og viser til opplysninger med lenker fra kirkebøker. Mvh. Magne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Janita Lysjø Skrevet August 28, 2014 Forfatter Del Skrevet August 28, 2014 Tusen takk for all hjelpen! Det er jo helt utrolig at man kan stille spørsmål, og få så mange gode svar! Jeg er tydeligvis ikke så god på dette som jeg trodde jeg var :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts