Linn T Synes Skrevet August 29, 2014 Del Skrevet August 29, 2014 Hei igjen. Jeg har sett litt på en person her http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7652&uid=ny&idx_side=-136 Hans navn er Amund Nilsen, og er nr 24 på side 2. Det står at han er dragon og ungkarl. Jeg har litt problemer med å tyde hvor han kommer fra. For meg så ser det ut som det står Hougsund, men jeg lurer på, kan det stå Hougstua? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Tverå Skrevet August 29, 2014 Del Skrevet August 29, 2014 Det står "...Houg med...". Samme ordbruk i de andre trolovelsene. Haug er vel g.nr. 71 i Nes, i følge matrikkelutkastet av 1950. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Linn T Synes Skrevet August 29, 2014 Forfatter Del Skrevet August 29, 2014 Det står "...Houg med...". Samme ordbruk i de andre trolovelsene. Haug er vel g.nr. 71 i Nes, i følge matrikkelutkastet av 1950. Tusen takk. :) Nå er jeg et lite steg videre. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå