Gå til innhold
Arkivverket

Manglende FT1900 data etter omlegging?

Petter Sweeney
 Del

Recommended Posts

Hei,

Jeg er iferd med å omlegge mine gamle FT referanser til nye DA referanser. Etter omlegging til nytt DA format, så virker det som om noe informasjon i Kristiania har falt bort? Eksempelvis gjelder det beboere i Schultz Gade 6, Kristiania.

Dvs. i gamle DA  for FT 1900 kan jeg bruke

Database: "301 Kristiania"

Etternavn: "Christens."

Fødselår: "1840"

og ønsket person "Lauritz Chr Christens" bosatt i "Schultz Gade 6" er ett av resultatene (se vedlagt: post-6176-0-13473900-1409504296_thumb.jpg)

I nytt DA, klarer jeg ikke finne denne personen, eller andre på denne adressen, uansett kombinasjoner av søkekriteria.

Er det noe jeg har oversett, eller mangler disse i nytt DA?

mvh

Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må det ha oppstått en konverteringenfeil mellom gamle og nye Digitalarkivet. Jeg ser at eiendommen er med i grunnlagsfilen jeg brukte, men den mangler i den publiserte utgaven. Det vil ta litt tid å finne ut av hva som har skjedd, og få rettet dette opp. Takk for beskjed!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.