Gå til innhold
Arkivverket

Harald Olaf Berg

Elise Vatsvåg
 Del

Recommended Posts

Jeg ønsker å vite hva som skjedde med Harald Olaf Berg. Han var min tippoldefar, og min farmor vet ikke mer enn at han ble erklært død tre måneder før hun ble født i 1942. Han skal visstnok ha vært involvert i en illegal avis under krigen i Stavanger, som skal ha blitt drevet av to brødre fra Hillevåg. 

Endret av Elise Vatsvåg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker å vite hva som skjedde med Harald Olaf Berg. Han var min tippoldefar, og min farmor vet ikke mer enn at han ble erklært død tre måneder før hun ble født i 1942. Han skal visstnok ha vært involvert i en illegal avis under krigen i Stavanger, som skal ha blitt drevet av to brødre fra Hillevåg. 

Vi har undersøkt dødsfallsprotokollene både for Stavanger og for Hetland, der personer som eventuelt bodde i Hillevåg ville ha blitt innført, men uten å finne navnet Harald Olaf Berg. Vi har også sjekket registeret i flere bøker som omtaler personer som døde under krigen, men uten resultat.

Med hilsen

Statsarkivet i Stavanger

Jan Alsvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.