Elise Vatsvåg Skrevet September 10, 2014 Del Skrevet September 10, 2014 (endret) Jeg ønsker å vite hva som skjedde med Harald Olaf Berg. Han var min tippoldefar, og min farmor vet ikke mer enn at han ble erklært død tre måneder før hun ble født i 1942. Han skal visstnok ha vært involvert i en illegal avis under krigen i Stavanger, som skal ha blitt drevet av to brødre fra Hillevåg. Endret September 10, 2014 av Elise Vatsvåg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Alsvik Skrevet September 11, 2014 Del Skrevet September 11, 2014 Jeg ønsker å vite hva som skjedde med Harald Olaf Berg. Han var min tippoldefar, og min farmor vet ikke mer enn at han ble erklært død tre måneder før hun ble født i 1942. Han skal visstnok ha vært involvert i en illegal avis under krigen i Stavanger, som skal ha blitt drevet av to brødre fra Hillevåg. Vi har undersøkt dødsfallsprotokollene både for Stavanger og for Hetland, der personer som eventuelt bodde i Hillevåg ville ha blitt innført, men uten å finne navnet Harald Olaf Berg. Vi har også sjekket registeret i flere bøker som omtaler personer som døde under krigen, men uten resultat. Med hilsen Statsarkivet i Stavanger Jan Alsvik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå