Dag Rasen Skrevet September 27, 2014 Del Skrevet September 27, 2014 Jeg trenger hjelp til å finne utvandrede til Amerika fra Strøm (Odalen) og Nord-Odal i perioden 1835-1845. Jeg har gått gjennom det skannede kirkebøkene selv, men min evne til å tyde skriften er begrenset. Jeg håper noen kan ta seg bryet med å dobbelsjekke for meg. På forhånd takk, Dag A Rasen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magne Østhus Skrevet September 27, 2014 Del Skrevet September 27, 2014 Hei ! Mener du på alle derfra i perioden 1835-1845 ? Har du prøvd Emigrantprotokollene ? Mvh. Magne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Rasen Skrevet September 28, 2014 Forfatter Del Skrevet September 28, 2014 Emigrasjonprotokollene dekker ikke denne perioden, starter vel først i 1867. Det er sannsynligvis ingen som utvandret fra Odalen i denne perioden, muligens kun noen få. Jeg har vært gjennom disse sidene i kirkebøkene uten å finne noen, men jeg er deverre dårlig på skrifttydingen. mvh Dag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anne-Lise Hansen Skrevet September 28, 2014 Del Skrevet September 28, 2014 (endret) Jeg fant ingen som skulle til Amerika i det 10-året i Strøm eller Nord-Odal Endret September 28, 2014 av Anne-Lise Hansen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magne Østhus Skrevet September 28, 2014 Del Skrevet September 28, 2014 Hei ! Bare dette og som er Passprotokoll for Hedmark, men det blir nok likevel ikke det samme som Emigranter derfra. http://gda.arkivverket.no/cgi-win/WebMeta.exe?slag=vismeny&fylkenr=0&knr=&katnr=5&aar=&dagens=&emnenr=3 Mvh. Magne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Rasen Skrevet September 28, 2014 Forfatter Del Skrevet September 28, 2014 Tusen takk for hjelpen, Anne-Lise og Magne! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå