Gå til innhold
Arkivverket

hjelp med ingeborg christiansdatter

eline johansen 96
 Del

Recommended Posts

heisan slektning!

http://buskerudslekt.no/KilderB/Modum/Modum_andreK.htm

Hvis du søker på Dødsfall 1861 - 1881, så finner du litt mer.  Ingeborg var gift med Andreas Nymoen (han må være død før 1865, står det),

Marthe var gift med Peder A. Engereie og Tora var tydeligvis ikke gift, 29 år.  Skal se om jeg finner henne.

MEN bruk alle de flotte opplysningene du kan finne under buskerudslekt.no - her er det mye snadder....

Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var det to Ingeborg i den familien?

min slektning Ingeborg sørine christiansdagtter var gift med en som het andreas halvorsen  og de hadde dattern karen som var min tipptipp oldemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

det var nok flere som het Ingeborg i din (og min familie...).  Ingeborg Sørine Christiansdatter var helt sikker oppkalt etter farmoren, Ingeborg Iversdatter.

Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at THORA var en skriveleif og at det skulle ha stått KAREN, jfr. # 27.  Jeg har ikke funnet noen dåp som passer, så jeg regner med at Thora er Karen.

Da Anne Halvorsdatter dør i 1871, står det at hun etterlot tre døtre:

1) Ingeborg (din ane)

2) Karen, gift med Christian Ellensen/Ellingsen Askeie i Lier

3) Marte, gift med Peder Engereie 

Sønne Hans, som nevnes da Christian døde, er tydeligvis også død.

Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans ble født 14.02.1785 og døde 12.04.1833.  Han var gift med Anne Olsdatter Nymoen (1788 - 1848).  De giftet seg 5. september 1807 og fikk 10 barn.  I likhet med faren, Anders Hansen, var han bødtker ved Blaafarveærket og dine aner, Anne Halvorsdatter og Christian Andersen, var blant fadderne da Hans døpte dattteren Ingeborg i 1817 (Ja, det var nok mange som fikk det navnet i familien!) og Randi i 1819.

Anders Hansen og Ingeborg Iversdatter, foreldrene til Hans og Christian, fikk disse barna:

Hans (min ane), Hendrich (1787 - 1800.  Bare 13 år da han døde), Christian (din ane), Iver (1793 - 1815) og Martin (1797 - 1841.  Også han ble bødker og giftet seg med ei som het Ingeborg Gundersdatter i 1824.  Det tusser av Ingeborger......)

Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider