Gå til innhold
Arkivverket

Feil i merknadene på skannet protokoll

Marius Hellerud
 Del

Recommended Posts

Hei!

Dere har i merknadene til nedenstående protokoll lagt inn at den gjelder Horten. Det er galt. Protokollen gjelder Borre. Den protokollen fra Borre lensmann som gjelder Horten for denne perioden virker ikke å være skannet ennå?

Kildeinformasjon: Vestfold fylke, Borre lensmann, Dødsfallsprotokoll (SAKO/A-533/H/Ha/L0007), 1918-1930, oppb: Statsarkivet i Kongsberg.

Merknader: Horten

Permanent sidelenke: http://arkivverket.no/URN:sk_read/55361/73/

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-sk10101301034074.jpg

Vennlig hilsen fra

Marius Hellerud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har i merknadene til nedenstående protokoll lagt inn at den gjelder Horten. Det er galt. Protokollen gjelder Borre. Den protokollen fra Borre lensmann som gjelder Horten for denne perioden virker ikke å være skannet ennå?

Kildeinformasjon: Vestfold fylke, Borre lensmann, Dødsfallsprotokoll (SAKO/A-533/H/Ha/L0007), 1918-1930, oppb: Statsarkivet i Kongsberg.

Merknader: Horten

Takk for tipset! Merknadsfeltet i databasen for skanna arkivmateriale er oftest hentet rett ut av Arkivportalen, noe den også er i dette tilfellet. Det er altså Statsarkivet på Kongsberg som har valgt å legge inn denne merknaden.

Når jeg ser nærmere på Arkivportalen og dødsfallsprotokollene i arkivet Borre lensmannskontor, ser jeg at både protokoll nr. 5 og 6 dekker årene fra 1908 og utover. Av disse har nr. 6 merknaden "Horten", og årsaken er vel at lensmannen fra og med 1908 har begynt å føre separate protokoller for Horten. Ved registrering i Asta/Arkivportalen kan det så tenkes at "Horten" ved en feil også har blitt registrert på protokoll nr. 7.

Jeg fjerner i alle fall merknaden i databasen for skanna arkivmateriale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.