Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

Jeg forsøker å finne ut av hva som har skjedd med min oldefar. Jeg vet han døde i Norge. Trolig på tidlig 1960-tallet. Han var borte i mange år. Familien regnet han som død i 1926, men han dukket opp i Norge igjen etter x antall år i utlandet.

Han er beskrevet som avdød i skifte etter moren Anna Sofie Bakke i 1926.
Han er heller ikke nevnt med navn i dødsannonsen, men Amalies barn nevnes som arveberettiget i hans sted.

Iflg. Statsarkivet i Bergen har han adresse Haslund stasjon Bærumsbanen da kona Landa Amalie Bakke dør i 1947.

I 1948 kan han iflg. En adressebok bo i C Krohsgt 24 (3.etg) i Oslo og være maskinmester hos Rammelars.
http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-db10061109069936.jpg

Året etter bor han ikke der. Jeg finner han heller ikke i adresseboka for Oslo det året. Ei heller i boka for 1947.

Med andre ord: Hvor han er mellom 1913 og 1947-48 er ikke kjent. Ei heller hvorfor familien regner han som avdød.
Jeg vet han seilte på norsk båt i 1935, men ikke om han kom til Norge før eller etter 2.verdenskrig.

Min oldefar Georg Peder Bakke ble født 19.mai 1880 i Tr.heim
og døpt 18.07.1880 Malvik/Strinda
Han ble 7.mars 1904 gift m/Landa Amalie Krüger i Laksevåg kirke
.

Jeg håper noen kan hjelpe meg med å finne ut mer om ham.

• 6 år senere...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.