Erik Aspen Bakke Skrevet Oktober 31, 2014 Del Skrevet Oktober 31, 2014 Jeg prøver å finne gamle grensekart for lokale gårder. Er noe slikt materiale scannet i digitalarkivet? Hvis ikke, hvor er det mulig å oppdrive. Jeg støter stadig på Jordskifteverket når jeg leter, men har problemer med å finne noen direkte henvisninger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arkivverket - Kristian Hunskaar Skrevet Oktober 31, 2014 Del Skrevet Oktober 31, 2014 Riksarkivet har ca. 30 000 jordskiftekart fra 1859 og framover. Det er mulig å bestille digital kopi. Ta kontakt med Riksarkivet (riksarkivet@arkivverket.no) for informasjon om hvilke gårder det finnes kart for. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar S. Ertesvåg Skrevet Oktober 31, 2014 Del Skrevet Oktober 31, 2014 Riksarkivet har ca. 30 000 jordskiftekart fra 1859 og framover. Det er mulig å bestille digital kopi. Ta kontakt med Riksarkivet (riksarkivet@arkivverket.no) for informasjon om hvilke gårder det finnes kart for. http://wcarkiv.domstol.no/wcarkiv/kommunelist.wc?ID Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Aspen Bakke Skrevet November 1, 2014 Forfatter Del Skrevet November 1, 2014 Takker for svar. Jeg fant noen kart i linken din, Ivar. Men ikke eldre enn 1860-årene. De har jeg sett før. Kanskje det ikke er eldre kart? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts