Astrid K. Natvig Skrevet November 14, 2014 Del Skrevet November 14, 2014 http://arkivverket.no/URN:sk_read/25473/508/?size=big&mode=0 Dette gjelder skiftet etter Ragne Bjørnsdatter i Lier i november 1810, og jeg har lagt lenken til sidene 3 og 4 i skiftet. Ganske høyt opp på høyre side mener jeg å lese: Som formynder for de umyndige arvingene Ole og Ellen Christens-sønner, Ingeborg og Marthe Christensdøtre........... (skjønner ikke hva som står her) ...deres ægte søskenbarn Anders Torstesen Sconerud eller Torsrud. Har jeg tolket rett? Og hva står det der jeg bare har satt prikker? Astrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Else B. Rustad Skrevet November 14, 2014 Del Skrevet November 14, 2014 ....og som Formynder for de umyndige Arvinger Ole og Ellen Christens-Sønner, Ingeborg og Marthe Christensdøttre, var ligesaa nærværende og blev beskicket deres næst Sødskendebarn Anders Torstensen Skormerud eller Torsrud...osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astrid K. Natvig Skrevet November 14, 2014 Forfatter Del Skrevet November 14, 2014 Tusen takk, Else :D Næst Søskendebarn - må vel være tremenning?? Astrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Else B. Rustad Skrevet November 14, 2014 Del Skrevet November 14, 2014 Det tror jeg også, men er ikke helt sikker...! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sven Hjortland Skrevet November 14, 2014 Del Skrevet November 14, 2014 http://ordnet.dk/ods/ordbog?query=N%C3%A6sts%C3%B8skendebarn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astrid K. Natvig Skrevet November 14, 2014 Forfatter Del Skrevet November 14, 2014 Takk til dere begge - Anders var nok tremenning, ja (faren hans var formynder til barna da Ragnes 1. mann døde, så det passer jo bra, synes jeg), Astrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå