Håkon Brun Skrevet November 23, 2014 Del Skrevet November 23, 2014 Et uvant spørsmål her kanskje, men jeg prøver meg: I forbindelse med en artikkel i ei lokalhistorisk årbok er jeg på jakt etter et bilde av bilene Norsk Bygdekino brukte på 50- og 60-tallet, helst de gule folkevognbussene, men de tidligere går også. Er også interessert i kopi kinoplakat fra Norsk bygdekino fra tiden rundt 1960. Fins det noe slikt der ute? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Linda Wathne Skrevet November 23, 2014 Del Skrevet November 23, 2014 Morgenbladet har et bilde i en gammel artikkel. Det er merket NTB Scanpix, så noen bør kanskje tillate bruken. Ikke vet jeg hva slags bilmodell dette er, men det er fra 1950 i følge billedteksten. http://morgenbladet.no/kultur/2013/budsjettkutt_pa_10_millioner_rammer_filmbransjen#.VHIuCGK9KSM Mvh Linda Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bente L. Skjager Skrevet November 23, 2014 Del Skrevet November 23, 2014 Hei! Norsk Filminstitutt utga i 2000 boka "Film på vei - Bygdekinoen gjennom 50 år" http://www.nb.no/nbsok/nb/6cfec920f83f07c052be6c0a0a5941bd?index=2#1 Du kan jo ta kontakt med dem? Mvh Bente Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reidar Oddløkken Skrevet November 23, 2014 Del Skrevet November 23, 2014 (endret) Bladde gjennom boka som Bente har lenke til og der er noen av de tidlige bilene Standard Vanguard, og er kanskje Standard i lenken til Linda også, men vanskelig å sjå? Husker i hvertfall godt kinoen som besøkte det lokale forsamlingshuset fra 50-tallet og utover og besøkene varte vel faktisk til rundt 1980 tror jeg? Var noen ganger med som hjelp til å bære inn kinomaskineriet m. tilbehør også, og litt morsomt å være med på :) Endret November 23, 2014 av Reidar Oddløkken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon Brun Skrevet November 23, 2014 Forfatter Del Skrevet November 23, 2014 Tusen takk for god hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå