Arne V Skrevet Desember 12, 2014 Del Skrevet Desember 12, 2014 Paul Olsen Tømte ble født den 13 april 1836 Hosmestadeie, i Stange, Hedmark. Han er registrert i folketellingen 1865 som: Straffange Aarsfange ved Strafanstalten Fæstningen Agershuus. Siden han er en slektning, ønsker jeg å få tilgang til dokumentene som forteller hva han har gjort, hva dommen var, og hvor lenge han satt på festningen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Larsen. Skrevet Desember 13, 2014 Del Skrevet Desember 13, 2014 Hei Arne I mitt register over domsakter fra Akershus festning fengsel finner jeg Poul Olsen Tømte Hvis det kan være noe hjelp for arkivet å finne info, så ligger det en domsakt på han i pk. 134 (1837-1863) men jeg vet ikke hvor mye som er bevart i den domsakten, det kan være 1 side til flere hundre.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne V Skrevet Desember 16, 2014 Forfatter Del Skrevet Desember 16, 2014 Hei Tom Takk for hjelpen. Ser fram til å høre hva pakken inneholder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd Halvorsen Skrevet Desember 19, 2014 Del Skrevet Desember 19, 2014 Domsaktene utgjør en mappe med en rekke dokumenter. Det blir for mye til at vi kan legge det ut her, ta heller kontakt med oss gjennom e-post. Vennlig hilsen Odd Halvorsen, Statsarkivet i Oslo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå