Morten Bergh Skrevet Januar 27, 2015 Del Skrevet Januar 27, 2015 Jeg leter etter detaljer om min farfar, Ole Kristian Bergh, for å komme videre bakover i hans gren av familen. Han døde i 1955 og var (sannsynligvis) født i 1901. Hans kone Guldborg Alvilde Bergh (Johansen) 1900-1963 er begravet ved Norderhov kirke. De bodde i Begnadalen nord for Hønefoss. Og hadde så vidt jeg vet fire sønner og en datter. Alle detaljer omkring min farfar er velkommen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Statsarkivet i Kongsberg Skrevet Januar 27, 2015 Del Skrevet Januar 27, 2015 Til Morten Bergh Vi har funnet dødsfallet til Ole Kristian Martinsen Berg (f. 15.2.1902, død 4.7.1955) i dødfallsprotokoll for Norderhov (Norderhov lensmannskontor, nr. 9). Her er det innført at han ble født i Norderhov, at han var fabrikkarbeider, og bopel var Begna. Arvinger er innført som hustru Guldborg Alvilde Berg og fire myndige barn. Vi har funnet en Ole Berg i folketellingen 1910 som det kan være: http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01036462004261 Videre leting kan du gjøre i kildene i Digitalarkivet, blant annet kirkebøkene. Vennlig hilsen Statsarkivet i Kongsberg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Bergh Skrevet Januar 27, 2015 Forfatter Del Skrevet Januar 27, 2015 Takk for godt og raskt svar !! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå