Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

"Dione" ble angrepet av engelske torpedofly den 8. oktober 1941 mens den var på Glomfjorden/Meløyfjorden i Meløy. En mann skal ha omkommet.  Det sies at det ble holdt sjøforklaing i Bodø rett efter hendelsen.  Finnes denne forklaringen i Trondheim?

Mvh Terje Pedersen

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/194694-sj%C3%B8forklaring-opptatt-i-bod%C3%B8/
Del på andre sider

Hei

Sjøforklaringer skal finnes i sorenskriverarkivene, så vi bør ha sjøforklaringen hos oss. Forumet skal i hovedsak brukes til spørsmål om enkle oppslag, noe en sjøforklaring ikke nødvendigvis er. Den skannede kopien av rettsboken vil også bli for til å laste opp på forumet. Anbefaler derfor at du sender henvendelsen til satrondheim@arkivverket.no

I tillegg til å informere om tidspunkt og sted for hendelsen samt navnet på båten kan det være en fordel å eventuelt nevne rederiet og/eller navn på parter som var involvert når du sender forespørselen til oss. Det varierer noe hvilke opplysninger som er ført opp i sakslistene.

Vennlig hilsen

Solrun Hommedal

Statsarkivet i Trondheim

Tusen takk for svar. Jeg var i første omgang interessert i å vite om forklaringen var arkivert hos dere.  

Jeg sender en forespørsel til den oppgitte adresse med alle de relevante opplysningen jeg kan finne.

Mvh Terje Pedersen

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.