Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Hvor kan jeg finne std for fødsel i telling av 1801

Recommended Posts

I folketellingen av 1801 for Tune, Greager 2 i Tune finner jeg John Arvesen 42 år.
I hans husstand finner jeg brorsønnen Christopher Ingebretsen, 9 år.

Når jeg slår opp på Tune, Greager 1 finner jeg Jens Arvesen 64 år
som også har en brorsønn Arve Ingebretsen 13 år boende hos seg.

Finnes det noe sted der jeg kan finne ut hvor de ovennevnte 4 personer er født, slik at jeg slipper å lete i kirkebøkene for hele Østfold.

med vennlig hilsen

Arne Vassbotn

I folketellingen av 1801 for Tune, Greager 2 i Tune finner jeg John Arvesen 42 år.

I hans husstand finner jeg brorsønnen Christopher Ingebretsen, 9 år.

Når jeg slår opp på Tune, Greager 1 finner jeg Jens Arvesen 64 år

som også har en brorsønn Arve Ingebretsen 13 år boende hos seg.

Finnes det noe sted der jeg kan finne ut hvor de ovennevnte 4 personer er født, slik at jeg slipper å lete i kirkebøkene for hele Østfold.

Man registrerte ikke fødested i 1801. Dermed er man nødt til å benytte andre kilder for å avklare hvor personene er født. Til sjuende og sist vil dette være kirkebøkene, men skifteprotokoller etc. kan hjelpe til med å snevre inn søket.

På nettstedet familysearch.org er det mulig å søke i en del kirkebøker som ikke er søkbare i Digitalarkivet. Der får jeg treff på en Arve Embretsen døpt 10. august 1788 i Tune, sønn av Embret Arvesen og Kirsti Kristoffersdatter. Embret, Engebret og Ingebret er varianter av samme navn.

Man registrerte ikke fødested i 1801. Dermed er man nødt til å benytte andre kilder for å avklare hvor personene er født. Til sjuende og sist vil dette være kirkebøkene, men skifteprotokoller etc. kan hjelpe til med å snevre inn søket.

På nettstedet familysearch.org er det mulig å søke i en del kirkebøker som ikke er søkbare i Digitalarkivet. Der får jeg treff på en Arve Embretsen døpt 10. august 1788 i Tune, sønn av Embret Arvesen og Kirsti Kristoffersdatter. Embret, Engebret og Ingebret er varianter av samme navn.

Mange takk, da jobber jeg videre med saken

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.