Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Justisprotokoll - domsprotokoll ca 1818 - 1823

Recommended Posts

Jeg har funnet at en av mine forfedre er ført inn i kirkeboken for Nes som innflyttet 24. juli 1823 - hvor det står at han kommer fra Christiania Tugthus.  Jeg antar at det betyr at han har sonet en straff der.

Han var født i Nes i 1803.

Hvor kan jeg finne ut av hva han eventuelt har vært dømt for?  Er slike protokoller tilgjengelig hos dere på Hamar - eller er det Oslo jeg må henvende meg til?

Mvh  Arne M

Vi foreslår at du kontakter Statsarkivet i Oslo for å få undersøkt hvilke opplysninger som finnes om vedkommende i arkivet etter Christiania Tukthus. Dersom det viser seg at saken har vært behandlet i vårt distrikt, kan du sende oss en epost så vil en saksbehandler hos oss se på det. Når det gjelder Nord-Hedmark sorenskriveri er det dessverre en del rettergangsmateriale fra denne perioden som har gått tapt, men vi får avvente svaret du får fra Oslo.

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.