Vidar Holm Skrevet Mars 15, 2015 Del Skrevet Mars 15, 2015 Hei ! Jeg leter etter Nils Wernsen Hjølstad. Han var bror til bestemor. Jeg har funnet han i folketellingen 1910 i Oslo. Skulle gjerne visst mer om han. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grethe Flood Skrevet Mars 15, 2015 Del Skrevet Mars 15, 2015 Legger inn f.t. 1910 for Kristiania: http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01036392258178 Han er nevnt sammen med brødrene Waldemar og Karl, alle med bostatus: mt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar Holm Skrevet Mars 15, 2015 Forfatter Del Skrevet Mars 15, 2015 Hei og takk Har også funnet dette, men finner ikke spor videre herfra :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Randi Elisabeth Haugros Skrevet Mars 15, 2015 Del Skrevet Mars 15, 2015 Tidligere spørsmål: http://forum.arkivverket.no/topic/194550-nils-wernsen-hjølstad/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grethe Flood Skrevet Mars 15, 2015 Del Skrevet Mars 15, 2015 (endret) Ser av det gamle tema at det er nevnt en attest til Christiania i 1916. Oslo byarkiv har innflytnings- og utflytningsjournaler for Kristiania folkeregister som starter i 1901 og som jeg tror går fram til ca. 1916. De er ikke digitalisert, men kanskje det går an å sjekke om Nils står i innflyttet her. Det er navneregistre til journalene. Spørsmålet er om han brukte etternavnet Jølstad/Hjølstad eller kalte seg Vern-/Wernsen. Grethe Endret Mars 15, 2015 av Grethe Flood Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar Holm Skrevet Mars 15, 2015 Forfatter Del Skrevet Mars 15, 2015 Takk for tipset. Ja, det er dette med navnskiftene som forvirrer meg. Ser ut som om noen skifter navn fortere enn andre skifter skjorte. Gjør det vanskelig å søke :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå