Andrea Hånes Skrevet Mars 26, 2015 Del Skrevet Mars 26, 2015 Klarer noen å tyde hva som står etter foreldrenes bopæl på Ole? Han er nr 2 på lista, men står med 0 foran (etter nr 35) http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3079&idx_id=3079&uid=ny&idx_side=-176 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar S. Ertesvåg Skrevet Mars 26, 2015 Del Skrevet Mars 26, 2015 "Tyholdveien" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrea Hånes Skrevet Mars 26, 2015 Forfatter Del Skrevet Mars 26, 2015 Formulerte meg dårlig. Ønsker tyding på alle kolonner :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kurt Østbye Skrevet Mars 26, 2015 Del Skrevet Mars 26, 2015 Her er et forsøk, bortsett fra siste kolonne: 27. mars 30. mars Har iflg. kong. bevill. av 2/4-29 tillatelse til å bruke pleiefaderen Nils Eides navn Eide som slegtsnavn Ugift hjemmedøpt Anna Stokfled Tyholdtveien 1892 1884 Fru L.... Lien Dr. Karsten (?) Eide uegte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Else B. Rustad Skrevet Mars 26, 2015 Del Skrevet Mars 26, 2015 Ugift hjemmedøpt Anna Stokfled Tror det står Ugift, hjmvd. pike Anna Stokfled (hjemmeværende, altså) Siste kolonne: født og døbt see Dahls stiftelse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kurt Østbye Skrevet Mars 26, 2015 Del Skrevet Mars 26, 2015 Enig :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Sigdestad Skrevet Mars 27, 2015 Del Skrevet Mars 27, 2015 Eg trur mora er "Ugift tjenestepige" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Else B. Rustad Skrevet Mars 27, 2015 Del Skrevet Mars 27, 2015 Eg trur mora er "Ugift tjenestepige" Ved nærmere ettersyn ser dette riktigere ut, ja! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar S. Ertesvåg Skrevet Mars 27, 2015 Del Skrevet Mars 27, 2015 (endret) Siste kolonne: født og døbt see Dahls stiftelse Innførsler nummererte med 0 (null), er handlingar utførte i eit anna sokn, og så melde til soknepresten i heimesoknet. "Originalen" - truleg med namn på faren - er altså å finne i kyrkjeboka for E.C. Dahls stiftelse. Det låg under domsoknet, men hadde eiga kyrkjebok. Men fødselsregisteret http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_fylke=0&idx_kilde=Alle&idx_periode=&idx_textsearch=dahl&js=j under skanna kyrkjebøker byrjar først i 1916.... , medan lista over døde (stort sett dødfødde og nyfødde) byrjar i 1911. Det spørs om du må snakke med Statsarkivet i Trondheim for å høyre korleis dette heng saman. Endret Mars 27, 2015 av Ivar S. Ertesvåg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrea Hånes Skrevet April 7, 2015 Forfatter Del Skrevet April 7, 2015 Hei, takk for svar :) Det stemmer at barnet er født på E. C Dahls, jeg har fått informasjon fra Trondheim byarkiv :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå