Gå til innhold
Nasjonalarkivet

emigrasjon - Lisa Martinsen f.1867

Recommended Posts

Legger lenke til emigrasjonen.

Hun dro fra Vinger,og skulle til Chicago

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=22&filnamn=EMIOSLO&gardpostnr=81031&merk=81031#ovre

Fint hvis du kan bruke fullt navn i visningsfeltet. :-)

Legger lenke til emigrasjonen.

Hun dro fra Vinger,og skulle til Chicago

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=22&filnamn=EMIOSLO&gardpostnr=81031&merk=81031#ovre

Fint hvis du kan bruke fullt navn i visningsfeltet. :-)

Hei, beklager, jeg trodde navnet mitt kom fram, jeg. Nei, det er pussig at man ikke kan følge båten til Chicago, men den gikk kanskje til New York.

mvh

Lise Stensby

Ankomsten i 1889

Name: Lisa Marthinson

Birth Year: abt 1867

Date of Arrival: 27 May 1889

Vessel: Sardinian

Port of Arrival: Quebec, Quebec, Canada

Port of Departure: Liverpool, England; Londonderry, Ireland

Næmen, takk!

Lise

Det er vel FamilySearch som er det mest anvendelige verktøyet. Hun kan ha blitt værende i Canada, selv om reisemålet var Chicago. Hun kan ha kalt seg Hendriksen. Giftet hun seg, tok hun antagelig nytt etternavn. Ellers er det ikke mange som heter Lisa til fornavn i databasene.

Det er vel FamilySearch som er det mest anvendelige verktøyet. Hun kan ha blitt værende i Canada, selv om reisemålet var Chicago. Hun kan ha kalt seg Hendriksen. Giftet hun seg, tok hun antagelig nytt etternavn. Ellers er det ikke mange som heter Lisa til fornavn i databasene.

Takk, da får jeg vurdere det videre.

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.