Olav Vestøl Skrevet Mars 29, 2015 Del Skrevet Mars 29, 2015 Min tipp-oldefar sogte ifølge Vegårshei bygdeboka garden på auksjon. Ingen ting tyder på at det var en tvangsauksjon. Jeg finner ingen protokoller på Digitalarkivet som omhandler auksjoner. Finnes det på riksarkivet protokoller som dokumenter avholdte auksjoner - auksjonsprotokoller? Auksjonen ble holdt i 1872 eller året før. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arkivverket - Kristian Hunskaar Skrevet Mars 29, 2015 Del Skrevet Mars 29, 2015 Min tipp-oldefar sogte ifølge Vegårshei bygdeboka garden på auksjon. Ingen ting tyder på at det var en tvangsauksjon. Jeg finner ingen protokoller på Digitalarkivet som omhandler auksjoner. Finnes det på riksarkivet protokoller som dokumenter avholdte auksjoner - auksjonsprotokoller? Auksjonen ble holdt i 1872 eller året før. Auksjoner var en av oppgavene til sorenskriveren, og følgelig er det nok auksjonsprotokoller i sorenskriverarkivene du søker. Mener i farta å huske at Vegårshei omkring 1872 sorterte under Holt sorenskriveri, og i så fall finner du oversikten over auksjonsprotokoller i Arkivportalen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts