Lisbet Fladager Skrevet April 12, 2015 Del Skrevet April 12, 2015 Bror til min mormor, Dagmar Bråten ,Einar Johansen, død 1.januar 1945, begravd på Østre Aker kirkegård iflg gravferdsetaten i Oslo. Jeg lurer på om det er mulig å få hans dødsfallprotokoll og hva som står i protokollen. Vennlig hilsen Lisbet Fladager Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd Halvorsen Skrevet April 12, 2015 Del Skrevet April 12, 2015 Har du funnet ham i skifterettens dødsfallsregistre? Dødsdato i registeret over begravde i Oslo er ikke alltid korrekt, og det skjedde forholdsvis ofte at folk ble begravd i en annen kommune enn der de bodde. Vennlig hilsen Odd Halvorsen, Statsarkivet i Oslo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lisbet Fladager Skrevet April 12, 2015 Forfatter Del Skrevet April 12, 2015 Hei, takk for svar. Det nærmeste jeg har funnet i dødsfallprotokoll fra 1941-1947 er Einar Johansen død 7.april 1945, Østre Aker. Siste bopel er Økernveien 103. Vennlig hilsen Lisbet Fladager Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd Halvorsen Skrevet April 13, 2015 Del Skrevet April 13, 2015 Da prøver vi oss med dødsfall 100/1945 fra dødsfallsprotokoll nr. 7 i arkivet etter Aker kriminaldommer, skifte- og auksjonsforvalterembete: Vennlig hilsen Odd Halvorsen, Statsarkivet i Oslo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lisbet Fladager Skrevet April 13, 2015 Forfatter Del Skrevet April 13, 2015 Tusen takk skal du ha, kan du kanskje tyde hva som står under "hvem anmeldt og dødsårsak? Vennlig hilsen Lisbet Fladager Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd Halvorsen Skrevet April 13, 2015 Del Skrevet April 13, 2015 Det er lenge siden disse protokollene ble skannet via mikrofilm. Lesbarheten er noen ganger dårlig, Jeg har ingen annen versjon tilgjengelig her jeg sitter nå, men det ser ut til at det er en søster Klara N. Kjelsrud på Oppegård som er anmelder. Dødsårsakens organdel er litt utydelig, kan det være trauma capitis? Dødsårsaken er oppgitt av sykehusets leger, ser det videre ut til. Vennlig hilsen Odd Halvorsen, Statsarkivet i Oslo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lisbet Fladager Skrevet April 14, 2015 Forfatter Del Skrevet April 14, 2015 Det er lenge siden disse protokollene ble skannet via mikrofilm. Lesbarheten er noen ganger dårlig, Jeg har ingen annen versjon tilgjengelig her jeg sitter nå, men det ser ut til at det er en søster Klara N. Kjelsrud på Oppegård som er anmelder. Dødsårsakens organdel er litt utydelig, kan det være trauma capitis? Dødsårsaken er oppgitt av sykehusets leger, ser det videre ut til. Vennlig hilsen Odd Halvorsen, Statsarkivet i Oslo Tusen takk skal du ha! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå