Gå til innhold
Arkivverket

Skilsmisse 1899

Helene Aksøy
 Del

Recommended Posts

Min oldefar, Karl Johan Olsen, født 17.12.1872, ble skilt ved dom i 1899 - dette i følge notat i kirkeboken i Paulus menighet da han inngikk nytt ekteskap med min oldemor i 1901. Vi tror at min oldefar hadde barn i første ekteskap, og vi vil gjerne vite mer om dette - og gjerne også lese om skilsmissen. 

På forhånd takk for hjelpen!

helene aksøy 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan ikke se at dette er nevnt i dommen. Hvis du ønsker at vi undersøker om sakens dokumenter er bevart, samt om det finnes noen bidragssak som resultat av denne skilsmissen, må du sende oss en e-post.

Det kan også være aktuelt å sjekke hva som er registrert om livsarvinger ved skifterettens behandling av Karl Johan Olsens dødsfall. Dersom han døde før 1951, kan du selv undersøke registre til Oslo skifteretts dødsfallsprotokoller i tjenesten Skannet skiftemateriale på våre nettsider i Digitalarkivet.

Vennlig hilsen

Jolanta Akre, Statsarkivet i Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.