Helene Aksøy Skrevet April 27, 2015 Del Skrevet April 27, 2015 Min oldefar, Karl Johan Olsen, født 17.12.1872, ble skilt ved dom i 1899 - dette i følge notat i kirkeboken i Paulus menighet da han inngikk nytt ekteskap med min oldemor i 1901. Vi tror at min oldefar hadde barn i første ekteskap, og vi vil gjerne vite mer om dette - og gjerne også lese om skilsmissen. På forhånd takk for hjelpen! helene aksøy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jolanta Akre Skrevet April 27, 2015 Del Skrevet April 27, 2015 Fra arkivet etter Oslo tingrett - kopi av dom avsagt 25.8.1899: Osloting_dom1899.pdf Vennlig hilsen Jolanta Akre, Statsarkivet i Oslo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helene Aksøy Skrevet April 27, 2015 Forfatter Del Skrevet April 27, 2015 Tusen hjertelig takk! Ville det ha stått i domspapirene dersom de hadde barn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jolanta Akre Skrevet April 27, 2015 Del Skrevet April 27, 2015 Vi kan ikke se at dette er nevnt i dommen. Hvis du ønsker at vi undersøker om sakens dokumenter er bevart, samt om det finnes noen bidragssak som resultat av denne skilsmissen, må du sende oss en e-post. Det kan også være aktuelt å sjekke hva som er registrert om livsarvinger ved skifterettens behandling av Karl Johan Olsens dødsfall. Dersom han døde før 1951, kan du selv undersøke registre til Oslo skifteretts dødsfallsprotokoller i tjenesten Skannet skiftemateriale på våre nettsider i Digitalarkivet. Vennlig hilsen Jolanta Akre, Statsarkivet i Oslo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå