Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Brødrene Andreas f 12.03.1869 og Thomas f 07.12.1875 Knudsen, fra Spjeld i Fjell

Recommended Posts

Datteren til Thomas Knudsen?Gift med Isidor Karlsen?

Gravnr: 01.027.15.011 Vår Frelsers gravlund Isidor Karlsen 22.12.1897 - 28.10.1967 Gravlagt: 02.11.1967

Erna Karlsen

18.08.1901 - 13.08.1999 Gravlagt: 20.08.1999 Festeutløp: 2019 http://www.begravdeioslo.no/maler/grav/grave_id/5888

Erna Stahl Karlsen Fødselsdato: 18. august 1901 Fødested: Skien Død: Døde 13. august 1999 : Oslo Begravet: Vår Frelsers Gravlund, Gamle Aker Nærmeste familie:

Wife of Isidor Fredrik Stahl Karlsen

Mother of <privat> Stahl Karlsen

Administrert av: Linda Helen Viste Sist oppdatert: 24. november 2014

http://www.geni.com/people/Erna-Stahl-Karlsen/6000000003026195081

Går ikke god for basen's innhold!

Hei Vibeke

Ser av etternavnet ditt at du er i slekt med Knut Gerhard Svestøl. (?) Du kan kanskje fortelle hvordan slektskapet er mellom Hugo Johan og han kone Aslaug og Svestøl-navnet? Håper du kan fylle noen hull her :)

mvh fra Grete

Datteren til Thomas Knudsen?Gift med Isidor Karlsen?

Gravnr: 01.027.15.011 Vår Frelsers gravlund Isidor Karlsen 22.12.1897 - 28.10.1967 Gravlagt: 02.11.1967

Erna Karlsen

18.08.1901 - 13.08.1999 Gravlagt: 20.08.1999 Festeutløp: 2019 http://www.begravdeioslo.no/maler/grav/grave_id/5888

Erna Stahl Karlsen Fødselsdato: 18. august 1901 Fødested: Skien Død: Døde 13. august 1999 : Oslo Begravet: Vår Frelsers Gravlund, Gamle Aker Nærmeste familie:

Wife of Isidor Fredrik Stahl Karlsen

Mother of <privat> Stahl Karlsen

Administrert av: Linda Helen Viste Sist oppdatert: 24. november 2014

http://www.geni.com/people/Erna-Stahl-Karlsen/6000000003026195081

Går ikke god for basen's innhold!

Hei Vibeke

Ser av etternavnet ditt at du er i slekt med Knut Gerhard Svestøl. (?) Du kan kanskje fortelle hvordan slektskapet er mellom Hugo Johan og han kone Aslaug og Svestøl-navnet? Håper du kan fylle noen hull her :)

mvh fra Grete

Jo, det kan jeg :-) Hugo er onkel til Knut.

Knut er opprinnelig døpt Knut Gerhard Stahl Karlsen, men skiftet navn til Svestøl da han giftet seg i 1951. De eneste med navnet Svestøl nå er hans kone, barn og barnebarn.

Hugo hadde to søstre; Erna Viktoria Knudsen f 18.08.1901, (mor til Knut), og Rosa (Rosalie) født 02.10.1903. Rosa var nonne hos St. Josefsøstrene, og har ingen etterkommere. Hun var i tillegg lærerinne ved St. Sunniva barneskole.

Du har sikkert oversikt over Hugo og hans familie. Jeg har ikke møtt noen av dem selv, men vet at min farmor (Erna) ofte omtalte en "Nutte" som jeg antar er datter til Hugo, og dermed hennes niese.

mvh Vibeke

Hei Vibeke

Og tusen takk for svar! Dette var uventet og svært hyggelig :) 

Ja, jeg har oversikt over hele familien, UNNTATT Andreas og delvis Thomas. Disse to har jeg 'puslet' med i mange år. Thomas har jo løsnet i denne tråden, men som alltid: du får svar på spørsmål, svar som genererer nye spørsmål..

Var kanskje familien Thomas Knudsen katolikker? Så på gravsteinen at Balbine var født Mayerhofer og kom fra Bayern (med sine foreldre). Viss Balbine var katolikk (og kanskje Thomas konverterte?) så er det jo sannsynlig at barna også tilhørte den katolske kirke. Det kan jo forklare hvorfor Rosa ble nonne. Og hvorfor jeg ikke har funnet Erna, Rosa og Hugo i kirkebøkene!

Ellers vil jeg jo gjerne vite mer om disse tre søsknene; ekteskap, Aslaug sitt pikenavn, dødsfall osv. Men svar på dette kunne kanskje passe bedre via en PM eller pr e-mail: grete dot joraas alfakrøll lyse dot net

Og er du interessert i en oversikt over Thomas sine søsken og deres etterkommere fram til i dag, og/eller Thomas sine foreldre og videre bakover, så har jeg det :)

Takk & hilsen fra

Grete

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.