Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

I sognehistorikken henvises til Sigdal for før 1815. Sigdal 1722-1777 har 10 umerkede sider helt bakerst for Krytsherrets Annex 1776 og 1777 men før 1776 finner jeg ingenting. Finnes det et annet sted? 

Sigdal mini 1 er ikke så enkel å finne fram i. Legg merke til notatet foran i kirkeboka, der det står at "Fra Martz Maaned til 1743 til Septbr Slutning 1776(?) findes ingen Ministerielle Forretninger for Krydsherred(?) anførte [...]"

Ministerielle forretninger for Krødsherad 1776-1777 finnes bakerst, slik du vel selv har funnet.

Ministerielle forretninger for Krødsherad 1722-1743 ser ut til å være ført inn forfra, sammen med forretninger for Sigdal (Holmen) og Eggedal. Jeg ser mange referanser til Krødsherad i teksten.

Sigdal mini 1 er ikke så enkel å finne fram i. Legg merke til notatet foran i kirkeboka, der det står at "Fra Martz Maaned til 1743 til Septbr Slutning 1776(?) findes ingen Ministerielle Forretninger for Krydsherred(?) anførte [...]"

Ministerielle forretninger for Krødsherad 1776-1777 finnes bakerst, slik du vel selv har funnet.

Ministerielle forretninger for Krødsherad 1722-1743 ser ut til å være ført inn forfra, sammen med forretninger for Sigdal (Holmen) og Eggedal. Jeg ser mange referanser til Krødsherad i teksten.

Takk for oppklarende svar.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.