Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Erling Bjørkes slektsnotater fra Sokna i Buskerud

Recommended Posts

Hei.

jeg tok kontakt med Ringerrike bibloktek. De har 4 ringpermer med slektsnotater som Erlig Bjørke har laget. Disse er ikke digitalisert ved bibloteket eller til utlån. Man kunne komme å se i de. Kjenner noen til om deler av dette materiale er digitalisert av andre.

Mvh

Geir A

Hei Geir

jeg har noen kopier fra samlingen, Hva er du ute etter ?, kanskje det er noen av de sidene jeg har.

Ringerike Slektshistorielag har det på lista over ting som ønskes gjort,

Sekretær i Ringerike Slektshistorielag

Hei Tom. Tippoldemora mi var fra Bjerkeie på Sokna. Hun het Maria Gulbrandsdatter, datter av Gulbrand Syversen Haukedalen og Kari Jacobsdatter i Bergseie. Hun levde fra 1810 til 1876, og er begravet på Sokna. Finner du noe om hennes familie der? Hilsen Tore Bjølgerud 

I medlemsheftet til Ringerike Slektshistorielag 2002-2 er det en artikkel av Ragnvald Lien om Langvandsbråten (Bergsrud/Langvassbråten) og slekta der fra Amund Nilsen Bergsrud/Langvassbråten (ca1719-1757)

Hvis du ikke har den fra før kan jeg fikse en kopi.

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.