Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Lardal bygdebok - Bergan, Sverkholt, Stensholt

Recommended Posts

Jeg lurer på om noen har tilgang til bygdebøker for Lardal i Vestfold, og kan fortelle om det står noe om disse folkene:

Karen christoffersdatter Bergan-eje og Nils Ericsen Kverndalen u/Sverkholtseje. De giftet seg i Lardal 14.jan 1737, men vielsen sier ikke noe om foreldre. Jeg prøver å komme videre bakover i disses familier.

Jeg vilg gjerne også vite mer om Gunhild Olsdatter Steensholts bakgrunn, hun gifter seg med de over nevntes sønn Eric Nilsen i 1767. Jeg vet veiene videre for disse , men ingenting om deres opphav. Dessverre har jeg ikke funnet noen digitalisert utgave av bygdebøker for Lardal. Håper på hjelp.

Mvh Sissel Johnsen

Jeg lurer på om noen har tilgang til bygdebøker for Lardal i Vestfold, og kan fortelle om det står noe om disse folkene:

Karen christoffersdatter Bergan-eje og Nils Ericsen Kverndalen u/Sverkholtseje. De giftet seg i Lardal 14.jan 1737, men vielsen sier ikke noe om foreldre. Jeg prøver å komme videre bakover i disses familier.

Jeg vilg gjerne også vite mer om Gunhild Olsdatter Steensholts bakgrunn, hun gifter seg med de over nevntes sønn Eric Nilsen i 1767. Jeg vet veiene videre for disse , men ingenting om deres opphav. Dessverre har jeg ikke funnet noen digitalisert utgave av bygdebøker for Lardal. Håper på hjelp.

Mvh Sissel Johnsen

I følge Lardal bygdebok er Kverndalen omtalt både under Hannevold, Herland og Sverkholt (s. 713). Jeg har ikke alle bindene, men jeg finner ikke Nils nevnt under Sverkholt.

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.