Iréne Nygren Skrevet Juli 15, 2015 Del Skrevet Juli 15, 2015 Mitt namn är Iréne Nygren, kommer från Sverige. Jag har sökt efter min morfar och har hittat en hel del om honom. Bland annat så har jag fått en del dokument från Botsfengslet. Arkivarien där skriver till mig att domsakten med bl a politirapporter och rettsbok med dom, blev sänt till Akershus fengsel då han blev överförd dit. Min morfar hette Sigfrid Rudolf Andersen Haug, satt fängslad i flera omgångar under åren 1919 och det jag kan se, fram till 1923. Förmodligen fler gånger. Han finns också omnämnd i den kommunala folketellingen i Kristiania 1.12.1923: Sigfrid Rudolf Andersen Haug 18.03.1890 Kristiania m ug Anlægsarbeider 15 Bunke 088 u. Kan jag beställa kopior på domsakten här eller vem ska jag kontakta? Med vänlig hälsning Iréne Nygren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jolanta Akre Skrevet Juli 15, 2015 Del Skrevet Juli 15, 2015 Du bør sende oss en e-post for å bestille kopier av eventuelle domsakter. Vennlig hilsen Jolanta Akre, Statsarkivet i Oslo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå