Gå til innhold
Arkivverket

Dødsmelding, Ingvald Martin Ingebrigtsen, druknet sjømann

Daniel A. Askeland
 Del

Recommended Posts

Min oldefar, Ingvald Martin Ingebrigtsen skal ha druknet ved Trondheim 15.03-1933, og jeg lurte derfor på om dette var rett sted å spørre om dødsmelding for ham? Eller om det da er Statsarkivet i Bergen som har den informasjonen?

Født 14.oktober-1895, i Håkonshella, Loddefjord, Bergen, Hordaland.

Gift 22.juli-1922 med Edith Kathrine Olsen i Årstad kirke, Bergen, Hordaland.

Endret av Daniel A. Askeland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...

Hei.

Beklager at vi ikke har sett denne før. Jeg har ikke funnet dødsmeldingen etter Ingvald Martin Ingebrigtsen i dødsfallsmeldingene hos Trondheim byfogd. Jeg har heller ikke funnet ham når jeg har søkt i Trondheimsbasen, en database utviklet av DIS Sør-Trøndelag/Trondheim med transkriberte kilder fra Trøndelag. Dersom dødsfallet var registrert hos byfogden i Trondheim eller sorenskriveren i Strinda og Selbu skulle man funnet ham i databasen. Meldinger om dødsfall skal normalt sendes til sorenskriveriet der vedkommende var hjemmehørende, så det burde finnes en dødsmelding i Bergen.

Med hilsen

Solrun Hommedal 

Rådgiver

Statsarkivet i Trondheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.