Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

Min tippoldefar står oppført i registeret til fangefotoalbumet på Botsen, jeg lurer på om jeg kan få se fangeprotokollen, så jeg kan se hvorfor han satt der og hvor lenge? Og om det er mulig å finne bildet, det står som merknad at bildet mangler...

Id: oc00000000302820
Protokollreferanse: 33 (1904-1904)
Side 24

Register til fangefotoalbum 1857-1913 for Botsfengslet i Kristiania

ID: 100072

Asta: RA/S-1539/U

ASTA-ID: no-a1450-01000001605423

Arkiv: Botsfengslet

Oppbevaringsstad: Riksarkivet

Mvh Lianne

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/198165-fangeprotokoll-fra-botsfengselet-1904/
Del på andre sider

Hei Lianne

Når det står i registret at bildet mangler, betyr at bildet fysisk mangler i albumet,

hvis du har et navn kanskje bildet er i Chr. politikammers fotoalbumer.

Tom

Ja det var det jeg regnet med.. Det hadde vært moro å ha et bilde, men det jeg lurer mest på er jo hvorfor og hvor lenge han satt på botsen.

Han heter Karl Axel Valdemar Christiansen (Litt varierende skrivemåter der, Carl/Karl, Valdemar/Waldemar, Christiansen/Kristiansen).

Jeg har søkt mye rundt, men ta gjerne en titt til hvis du har lyst, skader aldri å dobbeltsjekke! :-)

Endret av Lianne Mares

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.