Monica Nyland Skrevet September 16, 2015 Del Skrevet September 16, 2015 Finner man skifte etter disse? Jens Nikolai "Olsen" Unsgaard død: 4/7 1893 Talvik Lussi Israelsdatter død: 29/3 1892 Talvik Disse 2 var gift. Jeg søker opplysninger om Jens sine barn. Mvh Monica Nyland Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eva Kristin Jeppesen Skrevet September 17, 2015 Del Skrevet September 17, 2015 (endret) Finner man skifte etter disse? Jens Nikolai "Olsen" Unsgaard død: 4/7 1893 Talvik Lussi Israelsdatter død: 29/3 1892 Talvik Disse 2 var gift. Jeg søker opplysninger om Jens sine barn. Mvh Monica Nyland Hei Det finnes ikke skifte etter Lussi. Som vedlegg sendes skifte etter Jens Nikolai Unsgaard. Kilde: Alta sorenskriverembete, skifteprotokoll 477, side 82. På vegne av Statsarkivet i Tromsø Eva K. Jeppesen Skifte etter Unsgaard.pdf Endret September 17, 2015 av Eva Kristin Jeppesen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monica Nyland Skrevet September 17, 2015 Forfatter Del Skrevet September 17, 2015 Hei Det finnes ikke skifte etter Lussi. Som vedlegg sendes skifte etter Jens Nikolai Unsgaard. Kilde: Alta sorenskriverembete, skifteprotokoll 477, side 82. På vegne av Statsarkivet i Tromsø Eva K. Jeppesen Tusen takk for svar, men jeg finner ikke opplysninger om barn, er det i dødsfallprotokollen? Mvh Monica Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eva Kristin Jeppesen Skrevet September 18, 2015 Del Skrevet September 18, 2015 Tusen takk for svar, men jeg finner ikke opplysninger om barn, er det i dødsfallprotokollen? Mvh Monica Dødsfallsprotokoller og -meldinger (Alta sorenskriverembete) er gått tapt for årene 1888 - 1910. Lensmannen i Talvik har ingen dødsfallsmeldinger før etter krigen. Dette materialet gikk nok tapt under brenningen av Finnmark i 1944. I kirkebøkene for Talvik fant vi at Jens-Nikolai fikk disse barna: Berntine f. 18.08.1863 (utenfor ekteskap med Kristine Olsdatter) Ole f. 24.12.1869 (i ekteskap med Lussi) Karl-Martin f. 24.07.1872(samme) Karl-Martin er nevnt i skiftet etter faren. Edvard f. 12.03.1875 (samme) Barnet døde før dåp. Kirkebøkene er skannet, du må bare bla deg gjennom dem hvis du vil vite om han fikk flere barn. På vegne av Statsarkivet i Tromsø Eva K. Jeppesen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå