Lasse Nilsen Skrevet November 2, 2015 Del Skrevet November 2, 2015 Kan en vennlig fylle/korrigere ? 9. Obligation. Herved tilstaar sig undertegnede Hendrik Kujansan at være bleven skyldig til Greta Alatalho 1 (?) eller 9 (?) Rugmeel (?) 8 speciedaler (?) otta og 1/2 (.........?....................?..........), hvormod til pansætter sig de (?) nig (?) 2 kuar (?) paa at sig afgjør dette omnævnde beløb. Dets til (?) under min hand. Vadsø den 24de juni 1848 Hendrik Kujansa m.p.P. Til vitterlighed: Abraham Auno. Johan A.Salmed. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Lauritzen Skrevet November 2, 2015 Del Skrevet November 2, 2015 Et forsøk: Herved tilstaar jeg undertegnede Hendrik Kujansa at være bleven skyldig til Greta Alatalho 1 sækk eller 9 voger rugmeel og 8 1/2 speciedaler skriver otte og 1/2 halve norske (?) speciedaler hvormed til pantsættelse jeg de til mig hørende 2 køer til saa længe at jeg afgjør dette overstaaende beløb. Dete til bekræftelse under min haand. Vadsø den 24de juni 1848. Hendrik Kujansa m.p.p. Til vitterlighed Abraham Auno. Johan A. Salmed. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasse Nilsen Skrevet November 2, 2015 Forfatter Del Skrevet November 2, 2015 Et forsøk: Herved tilstaar jeg undertegnede Hendrik Kujansa at være bleven skyldig til Greta Alatalho 1 sækk eller 9 voger rugmeel og 8 1/2 speciedaler skriver otte og 1/2 halve norske (?) speciedaler hvormed til pantsættelse jeg de til mig hørende 2 køer til saa længe at jeg afgjør dette overstaaende beløb. Dete til bekræftelse under min haand. Vadsø den 24de juni 1848. Hendrik Kujansa m.p.p. Til vitterlighed Abraham Auno. Johan A. Salmed. Takker for hjelp :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå